DERS ADI

: RESİM I (ATÖLYE)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
RSA 5049 RESİM I (ATÖLYE) SEÇMELİ 2 2 0 9

Dersi Veren Birim

Resim Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. ENGİN ASLAN

Dersi Alan Birimler

Resim Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrencilerin sanatın ne olduğu, uygulamalarının ne olduğu, sanatın anlamı ve kapsamı hakkında daha fazla bilgi sahibi olmaları beklenmektedir.
2   Bireysel sanat tutumunun bağımsız araştırma, düşünce ve gözlemlerle şekillenen bir süreç olduğu konusunda yeterli bilgiye sahip olacaktır.
3   sanatsal ifadenin görsel öğelerle kodlanmış, biçim ve anlam dilini dikkate alan yeni ilişkilerin birleşimi olduğunu anlayacaklardır.
4   Sanatsal çalışmalarının ilgili geleneğin temeline dayanması, sanat tarihi bilgisi ile entelektüel ve sosyolojik veriler bağlamında olması gerektiğini bileceklerdir.
5   teknik tercihler ve malzeme kullanımı konusunda tecrübeli olacaktır.
6   Sergileme mekânını da tartışan bir sunum kavramı bağlamında, eserlerinin çağdaş sunum pratiklerine uygun bir şekilde izleyiciye sunulması gerektiğine dair yeterli bilgiye sahip olacaktır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Proje Takdimi, Konseptüel Çerçeve, Okuma Önerileri
2 Proje ile ilgili görsel sunum
3 Sanatçı tavırlarını örnekleme ve çözümleme
4 Öğrencilerin Proje eskizleri, fikir alişverişi
5 Öğrenci Projelerini şekillendirme, olasılıklar, olanaklar
6 Proje Uygulama süreci / durum değerlendirmeleri
7 Proje Uygulama süreci / durum değerlendirmeleri
8 Proje Uygulama süreci / durum değerlendirmeleri
9 Proje Uygulama süreci / durum değerlendirmeleri
10 Ara sunum ve değerlendirme
11 Proje Realizasyonu Süreci
12 Proje Realizasyonu Süreci
13 Proje Realizasyonu Süreci
14 Proje Realizasyonu / sergi ve sunum süreci

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Bu derste, öğrencinin potansiyeli, ilgi alanları, yaratıcılığı doğrultusunda; takibe, keşiflerle, yönlendirmeye ve yoğun uygulamaya dayalı bir sanatçı tavrı ve kişiliği inşa etme süreci olarak nitelenebilecek kişiye özel bir ögretim yöntemi kullanılmaktadır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 DJD Dönem sonu çalışma/Jüri değerlendirme
2 BNS Başarı Notu DJD * 1


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Proje dosyası 2 10 20
Katalog hazırlama 2 10 20
Seminer hazırlama 1 20 20
Sergi Hazırlama 1 20 20
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Atölye uygulamaları 14 4 56
Yıl Sonu Değerlendirme Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 222

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1444
ÖK.2444
ÖK.3444
ÖK.4444
ÖK.5444
ÖK.6444