DERS ADI

: MODERN VE POSTMODERN SÖYLEM

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
RSA 5047 MODERN VE POSTMODERN SÖYLEM SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Resim Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. YILDIZ ERSAĞDIÇ

Dersi Alan Birimler

Resim Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Modern ve postmodern sanatın ve söylemini kavrayabilmek; bunları tarihsel dizge içerisinde ki yön, ilgi ve karşıtlık ve sınırları içerisinde değerlendirme yetisine sahip olabilmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1 Modern ve postmodern sanata dair temel kavramlara hakim olabilmesi
2   2 Modern ve postmodern kavramlarının tarihsel dizge içerisinde ki ilgilerini kavrayabilmesi
3   3 Kavramları karşılaştırmalı bir ilişki pratiği içinde yorumlayabilmesi
4   4 Dönemsel süreçler ve kavramlar arasında ki ilişkileri algılayabilmesi
5   5 Modern ve postmodern bakış eşliğinde sanat yapıtlarını çözümleyebilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 .1 Ders içeriği ve işlenişi hakkında bilgilendirme 11 Postmodern sanatın tarihsel sınırları
2 2 Modern/Modernizm ve modern sanat 12 Modern ve Postmodern söyleme ilişkin makale incelemesi
3 3 Modern, Çağdaş, Postmodern ve güncel sanatın avangard ilgiler kapsamında değerlendirilmesi 13 Postmodern sanatın temel kavramları
4 4 Modern sanatın tarihsel sınırları 14 Genel Değerlendirme
5 5 Modern söylemin temel kavramları
6 6 Modern ve avangard ilişkisi
7 7 Modern ve postmodern ilişkisi
8 8 Modern/Postmodern kavram çifleri
9 9 Postmodern ve Postmodern sanat
10 10 VİZE SINAVI

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana Kaynaklar:

- M.Yılmaz,Modernden Postmoderne Sanat, Ütopya Yayınları, 2013
- Peter Gey, Modernizm, Everest Yayınları, 2017
-Terry Barrett, Sanatı Eleştirmek, Hayalperest Yayınları,2014
-C.Harrison, P.Wood, Sanat ve Kuram, Küre Yayınları, 2011
-R.Funk, Postmodern insanın psikanalizi, Yky Yayınları,2007
-P.Bürger, Avangard Kuramı, İletişim Yayınları, 2003

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tarihsel dizge içerisinde modern ve postmodern kavramlarının tanıtılması

Kavramlarının temel özellikler ve bağlantılı ilgiler kapsamında ortaya konması, çözümlenmesi.

Öğretme, sözel anlatım ile sağlanıp öğrencilerin konuya dair makale incelemeleri ve aktif katılımı ile desteklenecektir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 ODV Ödev/Sunum
3 FN Final
4 BNS Başarı Notu VZ * 0.30 +ODV * 0.25 + FN * 0.45
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.30 + ODV * 0.25 + BUT * 0.45


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Kriteri


1. Öğrencinin derslere devamı, katılımı, soru ve yanıtlarının derse katkısı değerlendirilecektir.
2. Ders öncesi yapılan makale incelemesi, derste paylaşılmak üzere,öğrenci tarafından aktif olarak sunulacaktır.
3. Öğrencinin derslerde geçen temel kavram ve konuları ne kadar kavradığını ölçmek üzere dönem içinde bir vize, bir ödev teslimi ve dönem sonunda final sınavları yapılacaktır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse İlişkin Politika ve Kurallar:
1-Dersin %70 ine katılım zorunludur.
2-Her türlü intihal girişimi fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.
3- Verilen ödevlerin zamanında teslimi önemlidir ve katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Elektronik posta: yildizersagdic@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı günü saat 10.00-12.00 aralığında

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Projeye ilişkin hazırlık, üretim 12 6 72
Ödev Hazırlama 1 6 6
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 151

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.124
ÖK.2443
ÖK.345443
ÖK.45454
ÖK.55