DERS ADI

: ÇAĞDAŞ KUKLA TİYATROSUNDA EĞİLİMLER

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SSA 5158 ÇAĞDAŞ KUKLA TİYATROSUNDA EĞİLİMLER SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Sahne Sanatları Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ IŞINSU ERSAN ÖZTÜRK

Dersi Alan Birimler

Sahne Sanatları Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Çağdaş kukla tiyatrosunun çerçevesini çizerek disiplinlerarası çalışmalar bağlamında bu türü analiz eden araştırmalar yaparak alana katkıda bulunmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kukla tiyatrosu hakkında teorik bilgi edinme becerisini geliştirmesi
2   Çağdaş kukla tiyatrosu ile ile ilgili genel eğilimler hakkında fikir sahibi olması
3   Yeni bir kukla tiyatrosu anlayışı üzerine yaratıcı düşünce geliştirmesi
4   Bilimsel araştırma yapabilmesi ve sonuçlarını değerlendirebilmesi
5   Karşılaştırma temelinde yorum ve eleştiri yapabilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kukla tiyatrosu ve bileşenleri
2 Kukla tiyatrosu ve bileşenleri
3 Geleneksel formların dönüşümü ve karşıt fikirler
4 Geleneksel formların dönüşümü ve karşıt fikirler
5 Geleneksel formların dönüşümü ve karşıt fikirler
6 Disiplinlerarası çalışmalar
7 Disiplinlerarası çalışmalar
8 Çağdaş kukla tiyatrosu ve oyuncu
9 Çağdaş kukla tiyatrosu ve sahne
10 Çağdaş kukla tiyatrosu ve sahne tasarımı
11 Çağdaş kukla tiyatrosu ve kukla biçemleri
12 Örnek kumpanya (Seminer)
13 Örnek kumpanya (Seminer)
14 Örnek kumpanya (Seminer)

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Gross, K. (2011). Puppet: An essay on uncanny life. University of Chicago Press.
Wunderlich, R., & Morrissey, T. J. (2014). Pinocchio Goes Postmodern: Perils of a Puppet in the United States. Routledge.
Jurkowsky, H. (2000). Metamorphoses la marionnette aux XX siècle. Institut International de la Marionnette.

ve ilgili makaleler...

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Kuramsal alanla ilgili teorik bilgilendirme, araştırmaların seminer formunda sunumu ve tartışma, örneklerin ilgili kavramlar bağlamında değerlendirilmesi.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YCL Yıliçi Çalışması
2 ODV Ödev/Seminer/Uygulama
3 BNS Başarı Notu YCL * 0.70 + ODV * 0.30


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrenci katılımından elde edilecek puan, (1) derslere katılım durumuna, (2) öğrencinin ders esnasında öğretim üyesi tarafından sorulan sorulara verdiği yanıtların kalitesine ve sınıf içinde verilen ödevlerle (3) olumlu bir öğrenim ortamının yaratılması için öğrencinin sağladığı katkıya bağlı olacaktır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Ödev teslim ve seminer sunumlarının akademik çerçevede tamamlanması, güncel ve doğru kaynak kullanımı önemlidir.
Dersin % 70 ine katılım zorunludur.
Öğrenciler, derslerde konu edilecek makaleleri okumakla yükümlüdür.
Ödev teslim ve seminer sunumlarının akademik çerçevede zamanında tamamlanması, güncel ve doğru kaynak kullanımı zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

isinsu.ersan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı 13.00-14.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 5 9 45
Ödev Hazırlama 2 15 30
Sunum Hazırlama 2 15 30
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 147

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.15555553
ÖK.2555555
ÖK.35555553
ÖK.45555
ÖK.55555