DERS ADI

: Fotoduyar Moleküller ve Uygulama Alanları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
KIM 6119 Fotoduyar Moleküller ve Uygulama Alanları SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. DERYA TOPKAYA TAŞKIRAN

Dersi Alan Birimler

Kimya Doktora
Kimya Bütünleşik Doktora
Kimya Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Çeşitli uygulamalar için tasarlanmış özellikler gösteren fotosensitizerlerı dizayn edebilmesi, sentezi, analizleri ve uygulama alnaları hakkında bilgi edinilmesi ilgili konularda uzmanlaşılması amaçlanmaıştır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çeşitli uygulamalar için tasarlanmış özellikler gösteren fotosensitizerlerı dizayn edebilmesi
2   Fotosensitizerlerin sentezini analiz edebilmesi
3   Moleküler ve mekanik düzeyde fotodinamik işlemlerle ilgili görüşleri elde edebilmesi
4   Tıp, çevre ve güvenlik gibi farklı uygulama alanlarında kullanılan fotosensitizerlerin özellikleri ile ilgili bilgi sahibi olabilmesi
5   Fotosensitizier bileşiklerin sentez, özellik ve uygulamalarının günümüzdeki durumlarıyla ilgili araştırmaların geniş bilgisini elde edebilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Fotosensitizerın tanımı, tarihçesi ve konunun önemi.
2 Fotosensitizerlerin işleyiş mekanizması. Singlet oksijen üretimi Elektronik olaylar
3 Fotodinamikterapi için fotosensitizerler.
4 Fotodinamikterapi amaçlı ftalosiyaninlerin tasarımı ve sentezleri
5 Fotodinamikterapi amaçlı boron-dipirometen (BODIPY), 5-aminolevulinik asit (ALA) ve fenotiyazinyumfotosensitizerleri
6 Fotodinamikterapi ve görüntüleme uygulamaları için çift amaçlı fotosensitizerlerin tasarımı ve sentezleri
7 Fotodinamikterapi amaçlı fotosensitizerlerin nano parçacıklarla birleştirilmesiyle uygun türevlerin tasarımı ve sentezleri
8 Yükseltgeme tepkimelerinde fotosensitizerlerin sentez amaçlı kullanılması
9 Yükseltgeme tepkimelerinde fotosensitizerlerin sentez amaçlı kullanılması(devam)
10 Çevre kirliliğine neden olan kimyasal atıkların parçalanmasında için fotosensitizerlerin kullanılması
11 Çevre kirliliğine neden olan kimyasal atıkların parçalanmasında için fotosensitizerlerin kullanılması(devam)
12 Ödev Sunumu
13 Ödev Sunumu
14 Ödev Sunumu

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Çeşitl makaleler incelenerek bu çalışmalar üzerinden değerlendirme yapılacaktır.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, konu anlatımı, soru cevap tekniği, örneklendirme, ödev

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 SUN SUNUM
2 ODV ÖDEV
3 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU SUN * 0.50 + ODV * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrenci ödev sunumu ve yılsonu sınavında sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dönem boyunca derslerin %70'ine devam etme sorumluluğu öğrenciye aittir. Ders saatleri ile ilgili belirtilen zamana uyulmalıdır. Derslerde ve sınavlarda meydana gelebilecek etik-dışı davranışlar konusunda ilgili yönetmelik çerçevesinde hareket edilecektir. D.E.Ü. Fen Bilimleri Enstitüsü öğretim ve sınav uygulama esasları yönetmeliğini. Fen Bilimleri Enstitüsünün web sayfasından temin edebilirsiniz.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

DEU Fen Fakültesi Kimya Bölümü
e-posta: derya.topkaya@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi, Çarşamba, 15.00 -17.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Final Sınavına Hazırlık 1 55 55
Sunum Hazırlama 4 15 60
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.13333333333
ÖK.22222222
ÖK.32222222
ÖK.42222222
ÖK.52322222