DERS ADI

: Dayanıklı Kestirim Yöntemleri ve Hipotez Testi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
STA 5026 Dayanıklı Kestirim Yöntemleri ve Hipotez Testi SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ABDULLAH FIRAT ÖZDEMİR

Dersi Alan Birimler

İstatistik Doktora (İngilizce)
İstatistik Yüksek Lisans (İngilizce)
İstatistik Bütünleşik Doktora (İngilizce)

Dersin Amacı

Bu dersin amacı orta düzeyde "Dayanıklı kestirim yöntemleri ve hipotez testi" bilgisi kazandırmaktır

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Dayanıklı yöntemleri kullanmak için pratik sebepler
2   Dayanıklı yöntemlerin temeli
3   Bazı konum ölçüleri ve çıkarsama fonksiyonları
4   Konum ve ölçek ölçülerini çıkarsama
5   Konum kestiricilerinin karşılaştırılması
6   Tek örneklem düzeyinde güven aralığı
7   İki grup karşılaştırmaları
8   One-way ve Higher Designs

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1-)Dayanıklı yöntemleri kullanmak için pratik sebepler
2 2-)Normallik ve varyans homojenliğinin sağlanmasındaki problemler
3 3-)Dayanıklı yöntemlerin temeli
4 4-)Dayanıklılığın belirlenmesi için temel araçlar
5 5-)Bazı konum ölçüleri ve çıkarsama fonksiyonları
6 6-)Konum ve ölçek kestiricileri ile çıkarsama
7 7-)Örneklemin Budanmış Ortalaması ve M-kestiricisi
8 8-)Simülasyon çalışması ile konum ve ölçek kestiricilerinin performansının karşılaştırılması
9 9-)Aykırı değer belirleme yöntemleri
10 10-)Tek örneklem güven aralıkları
11 11-)Budanmış Ortalama ve M-kestiricisi ile ilgili çıkarsamalar
12 12-)İki grup karşılaştırmaları, Yuen-Welch Testi
13 13-)One-Way ve Higher Designs, Kırpılmış Ortalamanın One-Way Design da kullanımı-SUNUM
14 14-)Konum için M-ölçülerinin karşılaştırılmasıGenel tekrar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: Rand R.Wilcox Introduction to Robust Estimation and HypothesisTesting , 3rd edition by, Academic Press, 2012
Ana kaynak: Robert G. Staudte, Simon J. Sheater Robust Estimation &Testing, by, Wiley Pub. 1990
Yardımcı kaynaklar:

Referanslar:

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım biçimi, kaynak kitabın okunması ve teorik kavramların gösterimi seçilen nümerik örneklerle bilgisayar uygulamaları yapılması etrafında yapılandırılmıştır. ana ağırlık uygulamaya verilmiştir. Soru sorulması ve konu üzerine tartışılması teşvik edilir.
Ders anlatımı ve problem çözümü olacaktır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 ODV ÖDEV
3 SUN SUNUM
4 YSS YIL SONU SINAVI
5 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU ARS* 0.30 + ODV * 0.20 + SUN * 0.10 + YSS * 0.40
6 BUT BÜTÜNLEME
7 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS* 0.30 + ODV * 0.20 + SUN * 0.10 + BUT * 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Sınavların ve ödevlerin değerlendirilmesi

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dönem boyunca derslerin %70'ine devam etme sorumluluğu öğrenciye aittir. Ders saatine ve ödev teslimi ile ilgili belirtilen zamana uyulmalıdır. Derslerde ve sınavlarda meydana gelebilecek etik-dışı davranışlar konusunda ilgili yönetmelik çerçevesinde hareket edilecektir. D.E.Ü. Fen Bilimleri Enstitüsü öğretim ve sınav uygulama esasları yönetmeliğini http://www.fbe.deu.edu.tr adresinden temin edebilirsiniz.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Tel: DEU Fen Fakültesi İstatistik Bölümü
e-mail: firat.ozdemir@deu.edu.tr
Tel: 0232 301 85 52

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Vize Sınavına Hazırlık 1 24 24
Final Sınavına Hazırlık 1 36 36
Ödev Hazırlama 2 20 40
Sunum Hazırlama 1 28 28
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Diğer Kısa Sınav 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 190

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.1555
ÖK.2555
ÖK.3555
ÖK.4555
ÖK.5555
ÖK.6555
ÖK.7555
ÖK.8555