Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
Dersin Düzeyi |
Doktora |
Ders Koordinatörü |
PROF. DR. HİLAL KOÇDOR |
Dersi Alan Birimler |
Biyoteknoloji Doktora |
Dersin Amacı |
Biyolojik örnekler, hastalıklarda tanı, takip, genetik çalışmalar, tedavi araçlarının geliştirilmesi, farmakogenetik, ilaç tasarımı, gen tedavisi çalışmalarının vazgeçilmez kaynaklarıdır. Günümüzde biyobankaların büyük bir kısmı, üniversiteler veya araştırma merkezlerinde bulunmaktadır. Bu ders kapsamında yüksek kalitede tıbbi kayıt sistemlerinin oluşturulması, büyük veri tabanlarının birbirine bağlanması ve biyobankalama sürecinde karşılaşılabilecek etik sorunlar konusunda gerekli düzenlemelerin, öğrenciler tarafından farkındalıklarının artırılması sağlanacaktır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Ana kaynak: OECD. Biological Resource Centres. Underpinning the future of life sciences and biotecnology, 2001. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
1. Sunum |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Sunumlarda verilen temel kavramları anlamlı öğrenmesi, kavramların birbirleri ile ilişkilendirmesi, sebep-sonuç ilişkilerini kurulabilmesi ve soru veya problemlere yönelik mevcut bilgilerini kullanarak yorum yapabilmesi ve fikir üretiminin değerlendirilmesi ara sınav, final sınavı, ödev ve sunumlarla gerçekleştirilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Dokuz Eylül Üniversitesi, Onkoloji Enstitüsü, Temel Onkoloji Anabilim Dalı |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Çarşamba 13.30 - 15.30 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|