Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF. DR. HÜLYA AYAR KAYALI |
Dersi Alan Birimler |
Biyoteknoloji Doktora |
Dersin Amacı |
HPLC, bileşiklerin içeriğinin aydınlatılması amacı ile kullanılan kromatografik bir tekniktir. Biyolojik ürünlerde örneğin idrardaki ilaç ve pestisit kalıntılarının, hormon ve vitaminin yanı sıra pek çok metabolitin kalitatif ve kantitatif tayinlerinin gerçekleştirilmesinde HPLC yöntemi kullanılmaktadır. Dersin amacı; özellikle biyolojik, farmasötik, besinsel, çevresel ve endüstriyel gibi örneklerdeki inorganik ve organik çözgenlerin belirlenmesi ve ayrılması için kullanılan Yüksek Performans Sıvı Kromotografisine (HPLC) giriş ve uygulama alanlarını ele almaktır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Ana kaynak: Snyder, L. R., Kirkland, J. J. & Glach, J. L., Practical HPLC Method Development, A Wiley-Interscience Publication, 1997 . |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
1. Sunum |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Sunumlarda verilen temel kavramları anlamlı öğrenmesi, kavramların birbirleri ile ilişkilendirmesi, sebep-sonuç ilişkilerini kurulabilmesi ve soru veya problemlere yönelik mevcut bilgilerini kullanarak yorum yapabilmesi ve fikir üretiminin değerlendirilmesi ara sınav, final sınavı, ödevlerle gerçekleştirilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Dokuz Eylül Üniversitesi, Fen Fakültesi, Kimya Bölümü, Biyokimya ABD, 35160-Buca, İzmir, Türkiye |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Çarşamba 13.30-15.30 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|