DERS ADI

: Kentsel Koruma Planlaması

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
CON 5091 Kentsel Koruma Planlaması ZORUNLU 4 4 0 12

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. HAYAT ZENGİN ÇELİK

Dersi Alan Birimler

Kentsel Koruma Planlaması Tezsiz Yüksek Lisans
Kentsel Koruma Planlaması Yüksek Lisans
Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tarihi alanı, içinde yer aldığı bölgeyle birlikte tanımlayabilecek (Bilgi),
2   Tarihsel alanın, tarihsel süreç içindeki ekonomik, sosyal yapısını, ekolojik ve tarihsel değerlerini anlatabilecek (Bilgi),
3   Kent ve tarihsel alan arasındaki farklılıkları ve gerilimi açıklayabilecek (Kavrama),
4   Tarihsel alanın sorunlarının çözümünde mevcut planlama pratiklerinin yaklaşım ve içeriğini yorumlayabilecek (Uygulama),
5   Kentsel kalkınmada sektörel gelişme ile tarihsel değerler arasındaki dengeyi gözeten planlama yaklaşımlarının temel parametrelerini uyarlayabilecek (Uygulama),
6   Tarihsel çevrenin planlanmasında kamu yararı odaklı planlamanın aşınan yapısını eleştirebilecek (Analiz),
7   Tarihsel alanı, alternatif yaklaşımlara göre planlayabilecektir (Sentez).

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

CON 5094 - Tarihsel Çevrede Yapı ve Doku Ölçeğinde Belgeleme

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Araştırma konusunun tanıtılması; ön bilgilerin, haritaların toplanmasına ve literatür araştırmasına başlanılması
2 Arazi çalışması (mekansal, ekonomik ve sosyal)
3 Arazi çalışmalarına ilişkin analizler
4 Arazi çalışmalarına ilişkin analizler
5 1. ARA JÜRİ Üst ölçekli plan kararlarının ve stratejilerinin irdelenmesi (Analiz+Rapor)
6 Üst ölçekli plan kararlarının ve stratejilerinin irdelenmesi ve hazırlanması
7 Ara kademe planlama çalışmaları (işlev ve yoğunluk dağılımı 1/1000 ölçek)
8 Plan kademeleri arasındaki geri dönüşümler doğrultusunda revizyonlar (1/5000 ve 1/1000 ölçekler)
9 Tasarımların geliştirilmesi (1/500 ölçek)
10 Tasarım çalışmalarına devam edilmesi (1/500 ve alt ölçekler)
11 2. ARA JÜRİ (Proje+Rapor)
12 Jüri eleştirileri doğrultusunda plan revizyonları (1/500, 1/1000 ve 1/5000 ölçekler)
13 Final ürünün formüle edilmesi
14 Final çizimler

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders, konferans sunumlar, okumalar, alan araştırması, örnek uygulamaların
araştırılması, bireysel ya da grup çalışmaları biçiminde araştırma sonuçlarının rapor
ve haritalara aktarılması, bireysel ya da grup çalışmaları biçiminde yürütülen proje
kritikleri, plan, tasarım ve proje raporlarının oluşturulması ile tariflenebilecek bir
yönteme sahiptir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 JUR 1 JÜRİ 1
2 JUR 2 JÜRİ 2
3 JUR JÜRİ
4 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU JUR 1* 0.25 + JUR 2 * 0.25 + JUR * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 4 56
Örnek olay çalışması 12 4 48
Vize Sınavına Hazırlık 2 40 80
Final Sınavına Hazırlık 1 40 40
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 4 48
Vize Sınavı 2 8 16
Final Sınavı 1 8 8
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 296

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.41
ÖK.51
ÖK.61
ÖK.71