DERS ADI

: Tarihi Çevre Korunmasında Dünya Örnekleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
CON 5083 Tarihi Çevre Korunmasında Dünya Örnekleri SEÇMELİ 2 0 0 5

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. AYŞEGÜL ALTINÖRS ÇIRAK

Dersi Alan Birimler

Kentsel Koruma Planlaması Yüksek Lisans
Kentsel Koruma Planlaması Tezsiz Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tarihsel çevre koruma çalışmalarını ülkelerin ulusal ve yerel değer ve dinamikleri ile ilişkilendirebilecek (kavrama)
2   Farklı tarihsel çevre koruma yaklaşım ve uygulamalarını ayırt edebilecek (kavrama)
3   Ülkemiz pratiğine uygun yaklaşımları seçebilecek (uygulama)
4   Tarihsel çevre koruma konusunda farklı yöntem ve yaklaşımları karşılaştırabilecek (analiz)
5   Çeşitli ülkelerin tarihsel çevre koruma yaklaşım ve uygulamalarını kamu yararı temelleri ile sosyolojik ve ekonomik bağlamlarda tartışabilecek (analiz)

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tarihsel kentlerin korunması çalışmalarının süreçsel gelişimi I - Tarihsel süreçteki temel oluşumlar ve kuramsal çerçevenin gelişimi
2 Tarihsel kentlerin korunması çalışmalarının süreçsel gelişimi II - Uluslararası kurumlaşma ve yasal-yönetsel çerçevenin oluşturulması çerçevenin oluşumu gelişimi
3 Tarihsel kentlerin korunması çalışmalarının süreçsel gelişimi III -Mevcut uluslar arası kurumlaşma ve yönlendirici yasal-yönetsel çerçeve
4 Tarihsel kentlerin korunması yaklaşımları -Örnekler
5 Tarihsel kentlerin korunması yaklaşımları - Örnekler
6 Tarihsel kentlerin korunması yaklaşımları -Örnekler
7 Tarihsel kentlerin korunması yaklaşımları -Örnekler
8 Ara Sınav Ödevi Teslim ve Sunumu
9 Tarihsel kentlerin korunması yaklaşımları -Örnekler
10 Tarihsel kentlerin korunmasına ilişkin uygulamaların sosyolojik ve ekonomik boyutlarının karşılaştırılması ve tartışılması
11 Kültür turizmi sektörü ile tarihsel kentlerin korunması yaklaşımlarının ilişkisinin tartışılması
12 Dünya ülkelerindeki uygulamalar çerçevesinde Türkiye deneyiminin tartışılması
13 Ödev sunumları ve tartışma
14 Ödev sunumları ve tartışma

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders konferans sunumlar ve örneklerin tartışılması ile yöntemiyle yürütülecektir.
Öğrenciler konuları dersleri dinleyerek ve tartışmalara katılarak ve aynı zamanda
kendilerine verilecek ödevleri hazırlayarak ve sunarak öğreneceklerdir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV ÖDEV
2 SUN SUNUM
3 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU ODV * 0.50 + SUN * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Sunum Hazırlama 1 15 15
Ödev Hazırlama 1 45 45
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 116

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.111
ÖK.211
ÖK.311
ÖK.41
ÖK.511