Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
Dersin Düzeyi |
Doktora |
Ders Koordinatörü |
PROF. DR. ŞENOL ALPAT |
Dersi Alan Birimler |
Biyoteknoloji Doktora |
Dersin Amacı |
21.yüzyılda elektronik ve biyolojinin entegrasyonuna tanık olmaktayız. Biyomedikal alanda çalışan mühendis ve araştırmacılar için biyoelektronik ve biyosensorler özel bir ilgi alanı haline gelmiştir. Enzimlerin izolasyonu, saflaştırılması ve immobilizasyonu genellik çok zor bir süreçtir. Bu güçlükler hücre temelli biyosensörler ile giderilebilir. Bazı enzimler izolasyon ve immobilizasyon sırasında aktivitelerini kaybedebilir bu risk hücre temelli biyosensörler ile azaltılabilinir. Enzimler hücrenin doğal ortamında oldukça stabildirler. Komplike yapay multi enzim sistemlerinden kaçınarak hücredeki çok basamaklı enzim reaksiyonlarının kullanılması daha mümkündür. Koenzimler ve aktivatörler hücrelerde sık bulunmaktadır bunda dolayı bunların ortama ilave edilmesine gerek yoktur. Rejenerasyonları hücrede gerçekleşebilmektedir. Geliştirilen hücre temelli biyosensörler günümüzde pek çok alanda uygulama imkanı bulmuştur. Ders kapsamında hücre temelli biyosensörlerin hazırlanması, hücrelerin elektrotlarda immobilizasyonu, seçiçililikleri ve seçiçiliğin geliştirilmesi, sağlıkta ve diğer endüstri alanlarında kullanımlarına örneklerler verilecek ve ilgili literatürler ders süresince incelenecektir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Ana kaynak: Qingjun Liu and Ping Wang, Cell-Based Biosensors: Principles and Applications (Engineering in Medicine & Biology), Artech House Publishers,USA, 2009. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
1. Sunum |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Sunumlarda verilen temel kavramları anlamlı öğrenmesi, kavramların birbirleri ile ilişkilendirmesi, sebep-sonuç ilişkilerini kurulabilmesi ve soru veya problemlere yönelik mevcut bilgilerini kullanarak yorum yapabilmesi ve fikir üretiminin değerlendirilmesi ara sınav, final sınavı, ödev ve sunumlarla gerçekleştirilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Kimya Bölümü |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Çarşamba 13.30 - 15.30 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|