Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
DR. ÖĞR. ÜYESİ GÜLŞAH KAÇMAZ AKKURT |
Dersi Alan Birimler |
Kentsel Tasarım Doktora |
Dersin Amacı |
Öğrencilere iklim değişikliği ve iklim değişikliğine bağlı olarak kentlerde makro ve mikro ölçeklerde ortaya çıkan sorunların aktarılması, bu konuyla ilişkili olarak iklime duyarlı tasarımlar oluşturmada kullanılabilecek iklim modellerinin analizi ve uygulamalarının yapılması amaçlanmaktadır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
1. Olgyay, V. (1963) Design With Climate: Bioclimatic Approach to Architectural Regionalism, New York, John Wiley & Sons Inc |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Kavramsal anlatımlar sunum yoluyla gerçekleştirilecek, okumalar, soru-cevap, beyin fırtınası, örnek olay incelemesi yöntemleri ile öğrenim desteklenecektir. Öğrencilerden ders kapsamında edilen bilgiler doğrultusunda iklim analizleri yaparak, iklim duyarlı tasarım projeleri geliştirmeleri beklenmektedir. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Kavramsal bilgiden elde edilen kazanımların verilen ödev ve proje çalışması ile ilişkilendirilip ilişkilendirilmediği ve anlatılan yöntemlerin uygulama başarısı ara sınav ödevleri ve final projeleri ile test edilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Süreç ders anlatımları/tartışmalar ve öğrencilerin iklim duyarlı tasarım projeleri geliştirmeleri şeklinde yürütülecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
gulsah.kacmazakkurt@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|