DERS ADI

: Dinlenim ve Kentsel Tasarım İlişkileri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
URD 5132 Dinlenim ve Kentsel Tasarım İlişkileri SEÇMELİ 2 0 0 7

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. ERDAL ONUR DİKTAŞ

Dersi Alan Birimler

Kentsel Tasarım Doktora
Kentsel Tasarım Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu ders fiziksel planlamanın temel kavramlarından biri olan Dinlenim'in kavramsal ve olgusal olarak açıklanmasını ve kentsel tasarım ölçeğinde irdelenmesini, rekreasyon planlamasında benimsenen temel ilkelerin tanımlamasını ve oluşan kentsel/mimari çevrelere dair sorgulamalar yapılmasını amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenciler dinlenim kavramını tanımlayabileceklerdir
2   Öğrenciler dinlenim gereksinimini oluşturan temel bileşenleri kentsel tasarım bağlamında betimleyebilecek
3   Öğrenciler kentsel/mimari mekân oluşum sürecinde dinlenim olgusunun ele alınış biçimlerini çözümleyebilecek
4   Öğrenciler kentsel tasarım ölçeğindeki ilke ve stratejilerde dinlenim temelli formülasyonlar kurgulayabilecek
5   Öğrenciler dinlenim olgusu temelinde kentsel tasarım ilkelerinin nasıl uygulanabileceğini değerlendirebilecektir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kavramsal tartışmalar: dinlenim olgusu Öğrencilere okuma listesi verilecektir
2 Kavramsal tartışmalar : dinlenim planlamasının temel bileşenleri
3 Dinlenim kavramı ve dinlenim planlaması ilişkisi: ilkeler
4 Dinlenim kavramı ve kentsel tasarım ilişkisi: ilkeler
5 Dinlenim kavramı ve kentsel tasarım ilişkisi : ilkeler ve uygulama örnekleri - temel fonksiyonel ilişkiler Ödev konularının verilmesi
6 Dinlenim kavramı ve kentsel tasarım ilişkisi : ilkeler ve uygulama örnekleri - peyzaj tasarımı
7 Ara sınav
8 Dinlenim kavramı ve kentsel tasarım ilişkisi : ilkeler ve uygulama örnekleri - kentsel mobilya
9 Dinlenim kavramı ve kentsel tasarım ilişkisi : ilkeler ve uygulama örnekleri - özel tasarım alanları
10 Dinlenim kavramı ve kentsel tasarım ilişkisi : ilkeler ve uygulama örnekleri - özel tasarım alanları
11 Tasarım sürecinde dinlenim olgusunun yeri: geleceğe ilişkin potansiyel ve sorun değerlendirmeleri
12 Ödev teslimi ve öğrenci sunumları
13 Öğrenci sunumları
14 Dinlenim ve kentsel tasarım ilişkisi üzerine genel bir değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

- Harnik (2010), Urban Green Innovative Parks for Resurgent Cities, Island Press
- Shaftoe (2006), Convivial Urban Spaces-Creating Effective Public Spaces, Earthscan Publ.
- Low, Taplin, Scheld (2005), Rethinking Urban Parks Public Space and Cultural Diversity, University of Texas Press
- Dreiseitl, Grau (edits) (2005) New Waterscapes- Planning, Building and Designing with Water, Birkhauser Publishers for Architecture

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Derste ilkesel olarak konferans sunumlar, özgül okumalar ve tartışmalar yoluyla öğrenim benimsenmiştir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 ODV ÖDEV
3 YSS YIL SONU SINAVI
4 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.20 + ODV * 0.20 + YSS * 0.60
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.20 + ODV * 0.20 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Tanımlama ve Betimleme Ara Sınav Değerlendirmesi ile ölçülmektedir. Formülasyon Kurgulama ve Çözümleme Ödev Çalışması ile ve Değerlendirme Final Sınavı ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

erdal.diktas@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı 13:30-14:30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 11 2 22
Öğrenci Sunumları 2 2 4
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 6 3 18
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Ödev Hazırlama 1 75 75
Sunum Hazırlama 1 4 4
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 177

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.41
ÖK.511