Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇ. DR. NERİMAN YÖRÜR |
Dersi Alan Birimler |
Şehir ve Bölge Planlama Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Ders kapsamında öğrencilerin; literatürde yer alan kırsal dönüşüm teorilerini ve tipolojilerini, Türkiye'de Cumhuriyet döneminden günümüze değin yapılmış kırsal dönüşüm ve köy araştırmaları ve bu araştırmalarda kullanılan yöntemlerin neler olduğunu öğrenerek eleştirel bir gözle bakabilmeleri, günümüzdeki kırsal dönüşüm projelerini değerlendirebilmeleri, kırsal dönüşüm ve köy araştırmaları yapmadan önce bir temel oluşturabilmeleri amaçlanmaktadır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
1. Yörür, N. (2009) 1980 Sonrası Tarım Politikalarının Kırsal Alandaki Yapısal Dönüşüm Üzerine Etkileri Aydın Dalama Örneği DEÜ Fen Bilimleri Enstitüsü, Yayınlanmamış Doktora Tezi, İzmir. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders, konferans sunumlar biçiminde işlenecektir. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Listeleme (Bilgi), Tanımlama (Bilgi), Ayırt etme (Kavrama), Tartışma (Analiz) Ara Sınav |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Ders okuma listesi üzerinden konferans sunumlar ve tartışmalar biçiminde sürdürülecektir. Öğrenciler konuları dersleri dinleyerek ve tartışmalara katılarak ve aynı zamanda kendilerine verilen ödevleri hazırlayarak ve sunarak öğreneceklerdir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
neriman.yorur@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Salı Günleri Saat: 14.00-16.00 arası. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|