DERS ADI

: Plancılar İçin Uygulamalı Matematik

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PLN 5093 Plancılar İçin Uygulamalı Matematik SEÇMELİ 2 2 0 7

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. KEMAL MERT ÇUBUKÇU

Dersi Alan Birimler

Kentsel Tasarım Doktora
Kentsel Koruma Planlaması Tezsiz Yüksek Lisans
Coğrafi Bilgi Sistemleri Yüksek Lisans (İngilizce)
Şehir ve Bölge Planlama Tezsiz Yüksek Lisans
Coğrafi Bilgi Sistemleri Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö) (İngilizce)
Şehir ve Bölge Planlama Doktora
Şehir ve Bölge Planlama Bütünleşik Doktora
Coğrafi Bilgi Sistemleri Doktora (İngilizce)
Şehir ve Bölge Planlama Yüksek Lisans
Coğrafi Bilgi Sistemleri Tezsiz Yüksek Lisans (İngilizce)
Kentsel Koruma Planlaması Yüksek Lisans
Kentsel Tasarım Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Temel matematik kavramlarını ve klasik planlama teknikleri ile matematiksel modelleri tanıyabilmeli.
2   Temel matematik kavramlarını ve klasik planlama teknikleri ile matematiksel modelleri ayırt edebilmeli.
3   Derste görülen konulara ilişkin sayısal örnekleri çözebilmeli.
4   Kentsel problemlerin çözümlenmesinde klasik planlama teknikleri ile matematiksel modelleri uygulayabilmeli.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Matrisler
2 Denklemler ve Grafikler
3 Üsler ve Logaritma
4 Süreklilik, Türev, İntegral
5 1. Ara Sınav
6 Doğrusal Programlama: Grafik Metot Dualite Teoremi
7 Doğrusal Programlama: Simlex Algoritması
8 Oyun Teorisi: Toplamı-Sıfır-Olmayan Oyunlar Toplamı-Sıfır-Olan Oyunlar
9 Oyun Teorisi: Mahkum'un Çıkmazı Hotelling-Chamberlein Problemi Kooperatif Tarzı Oyunlar
10 Karar Teorisi ve Karar Ağacı Yöntemi
11 2. Ara Sınav
12 Ekonomik-Temel Modeli: Varsayım Yöntemi Yer Seçimi Katsayısı (LQ) Yöntemi Minimum Gereksinimler Yöntemi
13 Arazi Kullanım Modelleri: Hansen Model Perakende Ticaret için Tek-Sınırlayıcılı Yer Çekim Modeli
14 Arazi Kullanım Modelleri: Lowry-Garin Modeli

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dersler, teorik sunumlar ve çözümlü örnekler.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS 1 ARASINAV 1
2 ARS 2 ARASINAV 2
3 YSS YIL SONU SINAVI
4 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU NOTARS 1 * 0.30 + ARS 2 * 0.30 + YSS * 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS 1 * 0.30 +ARS 2 * 0.30 +BUT * 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Dersler 12 4 48
Final Sınava hazırlık 1 16 16
Ara Sınava hazırlık 2 12 24
Ders öncesi ve sonrası çalışma 12 7 84
Ara Sınav 2 3 6
Final Sınav 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 181

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.11
ÖK.211111
ÖK.3111111
ÖK.4111111