DERS ADI

: Gemi ve Denizcilik Tarihi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
NAV 5060 Gemi ve Denizcilik Tarihi SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ABDURRAHMAN HARUN ÖZDAŞ

Dersi Alan Birimler

Gemi İnşaatı Yüksek Lisans
Gemi İnşaatı Doktora

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Eski çağlarda kullanılan gemiler, ticaret rotaları ve gemi yapım tekniklerini tanımlamak.
2   Akdeniz de denizciliğin eski çağlardan günümüze kadar olan gelişim sürecini irdelemek.
3   Antik medeniyetlerin denizel faaliyetler ile kültürler arasındaki etkilemişimi ve gemi yapım teknolojisindeki değişimleri ortaya koymak.
4   Tarihsel perspektiften denizcilik faaliyetleri ve sosyo-ekonomik gelişim konusunda yorum yapabilmek.
5   Deniz kavimleri ve kolonizasyon hareketlerine tarihsel perspektiften bakabilmek.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Suda yüzen vasıtaların ilk ortaya çıkışı ve kavimler, Neolitik çağ denizciliği
2 Tunç Çağı Tekneleri ve Denizciliği, Tekne tasvirleri ve modeller, Mısır, Kenan, Kıbrıs, Minos, Miken, Deniz kavimleri
3 Arkaik Dönem denizciliği Yunan, Fenike, Kıbrıs
4 Klasik Dönem denizciliği, Yunan, Fenike, Kıbrıs
5 Hellenistik dönemde gemiler
6 Roma dönemi gemileri ve denizciliği
7 Ara sınav
8 Antik çağ Limanları ve Liman Yapıları
9 Bizans dönemi Denizciliği
10 Akdeniz'de Venedik
11 Cenevizliler
12 Gemi mühendisliği
13 İspanya, Portekiz Denizciliği
14 Keşifler Çağı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Dersler: Teorik bilgilerin verileceği derste, ilgili konular örneklerle önemli derecede irdelenecektir. Derse ilişkin kaynakların haftalık ders programına paralel olarak öğrenciler tarafından okunması sağlanacaktır. Ders kapsamında eski çağlardan 18.yy kadar olan süreçteki gemiler arkeolojik veriler ışığında incelenecek ve denizlerde aktif olan farklı medeniyetlere ait örnekler karşılaştırmalı olarak ele alınacaktır.
2. Ödev sunumu ve tartışma: Her öğrenci, öğretim üyesinin belirlediği bir konuda ödev
hazırlayacak, sunumlar ve ardından tartışma gerçekleştirilecektir. Sunumlar yazılı olarak öğretim üyesine verilecektir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 ODV ÖDEV
3 SUN 1 SUNUM 1
4 SUN 2 SUNUM 2
5 YSS YIL SONU SINAVI
6 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.20 +ODV * 0.20 + SUN 1 * 0.15 + SUN 2 * 0.15 + YSS * 0.30
7 BUT Bütünleme Notu
8 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.20 +ODV * 0.20 + SUN 1 * 0.15 + SUN 2 * 0.15 + BUT * 0.30


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 20 20
Sunum Hazırlama 1 20 20
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 170

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1543455445555
ÖK.2544354345555
ÖK.3534455545555
ÖK.4444354435555
ÖK.5545345444555