DERS ADI

: Türkiye Denizleri Fizikokimyasal Özellikleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MCP 5024 Türkiye Denizleri Fizikokimyasal Özellikleri SEÇMELİ 2 0 0 6

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. İDİL PAZI

Dersi Alan Birimler

Deniz Kimyası Doktora
Deniz Kimyası Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Türkiye denizleri oşinografisi ile ilgili temel bilgileri öğrenecek
2   Karadenizdeki biyojeokimyasal özellikleri anlayacak
3   Marmara Denizindeki iki tabakalı deniz ekosistemini öğrenecek
4   Ege Denizi kimyasal oşinografisini öğrenecek
5   Akdenizin fizikokimyasal özelliklerini anlayacak

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Türkiye denizlerine genel bakış
2 Karadeniz oşinografisine genel bakış Karadenizde Soğuk Ara Tabaka Suyu oluşum süreçleri
3 Karadeniz oksik, suboksik ve anoksik tabakaları Suboksik tabakanın oluşumu ve kararlılığı Oksik, suboksik ve anoksik tabakalarda oluşan fiziksel, kimyasal ve biyolojik süreçler
4 Antropojenik değişimlerin Karadeniz Ekosistemi üzerindeki etkileri Uzun dönemli iklimsel değişimlerin Karadeniz Ekosistemi üzerindeki etkileri
5 Türk Boğazlar Sisteminde (İstanbul ve Çanakkale Boğazları) nutrient akışı
6 Marmara Denizinde iki tabakalı deniz ekosistemi Marmara Denizi kimyasal oşinografisi ve fiziksel proseslerle etkileşimi
7 Ege Denizi kimyasal oşinografisi Ege Denizinde nutrient, organik madde ve birincil üretimin fiziksel proseslerle etkileşimi
8 Akdeniz fiziksel özellikleri
9 Akdenizde nutrient, organik madde ve birincil üretim Akdenizde biyojeokimyasal ve fiziksel süreçler
10 Doğu Akdenizde tanımlı su kütleleri Doğu Akdenizin biyokimyasal özellikleri
11 Atmosferle taşınan aerosoller Sahra tozunun denizdeki üretkenliğe etkisi
12 Türkiye denizleri kıyılarında farklı matrislerde kalıcı kirleticilerin dağılımı ve giriş yolları
13 Türkiye denizleri kıyılarında farklı matrislerde biyolojik olarak parçalanabilen kirleticilerin dağılımı ve giriş yolları
14 Dönem ödevlerinin sunumu ve tartışma

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Bu ders; sınıfta sunum ve tartışma biçiminde öğretilir. Tüm sınıf öğrencileri hem derse devam etmek hem de tartışma oturumlarına katılmak zorundadır. Dersin öğretilmesi yanında grup sunumları belirlenir ve öğrenciler grup içinde tartışmalara katılır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 ODV ÖDEV
3 YSS YIL SONU SINAVI
4 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + ODV * 0.20 +YSS * 0.50
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 +ODV * 0.20 + BUT * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Ödev Hazırlama 1 40 40
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 161

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.122324253334
ÖK.212313353243
ÖK.312213252234
ÖK.412323352343
ÖK.522232352344