DERS ADI

: Okyanusların Oluşumu ve Jeodinamikleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
DJJ 6016 Okyanusların Oluşumu ve Jeodinamikleri SEÇMELİ 2 0 0 8

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. SEDA OKAY GÜNAYDIN

Dersi Alan Birimler

Deniz Jeolojisi ve Jeofiziği Yüksek Lisans
Deniz Jeolojisi ve Jeofiziği Doktora

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Denizlerde bilimsel ve mühendislik amaçlı çalışmalar yapma becerisine sahip olmak.
2   Okyanuslar hakkında bilgi sahibi olmak ve bu konuda yapılacak çalışmalarda yer almak.
3   Başta ülkemizi çevreleyen denizlerdeki kıta sahanlığı olmak üzere dünya denizlerinde, jeolojik ve jeofizik yöntemlerle tüm cansız denizel kaynakları araştırma becerisine sahip olmak.
4   Kıta kenarlarının özellikleri konusunda bilgi sahibi olmak.
5   Mevcut donanım, yazılım ve bilişim teknolojilerini kullanarak özgün çalışmalarda yer alabilmek.
6   Deniz çalışmalarında tecrübe kazanabilmek.
7   ARGE projeleri ile mevcut donanım ve yazılımları kullanabilmek.
8   Deniz araştırmaları yapan kurumlarda yetişmiş insan gücü kapasitesine sahip olmak.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dünya Okyanusları Atlantik Okyanusu; Pasifik Okyanusu; Hint Okyanusu; Kuzey Okyanusu
2 Temel Okyanusal Özellikler
3 Okyanusların Kökeni
4 Okyanus Sırtları ve Trenchler
5 Konveksiyon Akımları ve Okyanusal Sırtlar
6 Okyanus Sırtlarının Jeofiziksel Özellikleri
7 Okyanus Sırtlrının Jeolojil Özellikleri
8 Kıtasal Açılmanın Paleomanyetik Kanıtları
9 Okyanusal Trenchler için Jeolojik Kanıtlar
10 Okyanusal Trenchler için Jeofizik Kanıtlar
11 Kıtaların Tarihi
12 Türkiye denizlerinin özellikleri
13 iklim değişikliklerinin okyansular üzerindeki etkisi
14 Okyanusların Haritalanması

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Dersler
Öğretim üyesi öğrencileri ortaya çıkan sorulara yanıt vermeye yönlendirir ve ders içeriği hakkında görüşlerini sunmalarını ister. Dersler, veri toplama ile ilgili bilgiler ve örnek veri analizlerinin önemli ölçüde pekiştirildiği bir ortamda gerçkleştirilen değerlendirmeye yöneliktir.
2. Gözden Geçirme Oturumları ve Sınıf Tartışmaları
Gözden geçirme oturumları öğretim üyesi tarafından her hafta dersin son saatinde gerçekleştirilecektir. Hazırlanan ödevler ve sunumlar bu oturumlarda çözülecek problemlerin temelini oluşturacaktır. Bu şekilde öğrencilerin sınıf içi tartışmalarına katılımı önemli ölçüde teşvik edilecektir.

3. Bilgisayar Uygulamaları
Laboratuar uygulamalarında, veri yorumlamalarını gerçekleştirmek amacıyla veri işlem programları tanıtılacaktır. Bu yazılımların kullanımına ilişkin bilgiler, veri yorumlama konusu ile ilgili sınıf içi uygulamalar, tartışmalar ve veri işlem yöntemi ile ilgili kaynak kitaplar kullanılarak sağlanacaktır.


Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YSS YIL SONU SINAVI
3 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.50 + YSS * 0.50
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.50 + BUT * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Sınavlar, okyanus yapıları hakkında bilgi elde edilmesi becerisini ölçecektir. Her sınav sınıf materyalini kapsayacak ve ödev olarak verilen uygulamaları içerecektir. Öğrencinin problemler üzerinde çalışması ve bunları anlaması, öğrencinin dersi başarı ile tamamlayabilmesi için şarttır. Öğrencilerin dersin içeriği ile ilgili herhangi bir konuda sunumlar hazırlaması ve hazırlanan sunumların sınıf içinde tartışmasının gerçekleştirilmesi ile öğrencilerin tartışma, derse katılım ve yorum kabiliyetleri geliştirilecektir.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Kitap Okuma 11 3 33
Vize Sınavına Hazırlık 1 6 6
Ödev Hazırlama 8 5 40
Sunum Hazırlama 5 7 35
Final Sınavı 1 1,5 2
Vize Sınavı 1 1,5 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.14333231332233
ÖK.24154312421321
ÖK.32222213243241
ÖK.42522332114332
ÖK.55124243332124
ÖK.62422121323332
ÖK.72241124211411
ÖK.83232111233211