Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇ. DR. MUSTAFA UMUT KARAOĞLAN |
Dersi Alan Birimler |
Konstrüksiyon ve İmalat Doktora |
Dersin Amacı |
Lisans kademesinden makine mühendisi olarak mezun olan öğrencilerimize motorlu taşıtların dinamiği ve çarpışma mekaniği konularında ek bilgiler vermek suretiyle, meydana gelen trafik kazalarında ve ilgili mahkemelerde bilirkişi olarak görevlendirilebilecek bu mühendislerin kazaları bilimsel yöntemler kullanılarak analiz etmelerini sağlamak ve hukuki açıdan olayın değerlendirilmesine yardımcı olucu bazı ip uçlarının elde edilmesine yönelik yöntemlerin kavratılması amaçlanmaktadır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Kuralay, N.S.: Çarpışma Mekaniği ve örneklerle Trafik Kazalarının Rekonstrüksiyonu. TMMOB Makine Mühendisleri Odası Yayın No: 158, |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders kapsamında akılda kalıcılığı arttırmak ve daha iyi anlaşılırlık sağlamak amacıyla sunum yapılmaktadır. Ayrıca sınavlardan bir hafta önceki derslerde uygulama problem çözümü gerçekleştirilmektedir |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Ders kapsamında işlenen sistemlere ait tasarım esasları ve parametreleri şematik ve sayısal sorularla, iki ara sınav ve bir final sınavı ile değerlendirilir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Devam zorunluluğu vardır. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
E-posta: murat.topac@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Duyurulacaktır. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|