DERS ADI

: Mimarlıkta Çağdaş Tasarım Yöntemleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ARC 5234 Mimarlıkta Çağdaş Tasarım Yöntemleri SEÇMELİ 2 2 0 9

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. DENİZ GÜNER

Dersi Alan Birimler

Bina Bilgisi Yüksek Lisans
Bina Bilgisi Doktora

Dersin Amacı

Mimarideki çağdaş tasarım yöntemlerine odaklanan ders, tasarım olgusunun hem toplumsal ve kültürel kaynaklarına değinmekte, hem de teknolojik gelişmeler sonucunda geçirdiği dönüşümler hakkında giriş niteliğinde bilgiler vermektedir. Bu kapsamda ders, 1990'ların başından itibaren yaşanan analog ve dijital ayrımının, mimarlık, görsel sanatlar ve tasarım alanlarında yarattığı yeni tasarım yöntemlerini ve ifade tekniklerini anlamayı ve uygulamayı hedeflemektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tasarım olgusuna ait anahtar kavramları tanımlayabilme.
2   Çağdaş tasarım yaklaşımlarının, görsel üretim ve sunum tekniklerinin kavram ve araçlarını belirleyebilme.
3   Farklı tasarım yöntem ve süreçleri ile taslaklar hazırlayabilme.
4   Güncel mimarlık örneklerinde görülen farklı tasarım yaklaşımlarını ayırt edebilme.
5   Analog ve dijital tasarım yaklaşımlarının potansiyellerini ve kısıtlılıklarını tartışabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin amaç, yöntem ve referans kaynaklarına ilişkin açıklayıcı bilgilerin verilmesi
2 Kavram ve Yöntemlerin Haritalanması
3 Özne-Nesne-Araç-Ortam: Tasarım Araçları
4 Çeşitlenen Tasarım Yöntemleri
5 Çağdaş Tasarım Yöntemleri - Analog I
6 Çağdaş Tasarım Yöntemleri - Analog II
7 Ara Sınav
8 Çağdaş Tasarım Yöntemleri - Dijital I
9 Çağdaş Tasarım Yöntemleri - Dijital II
10 Çağdaş Tasarım Yöntemleri - Dijital III
11 Çağdaş Tasarım Yöntemleri - Dijital IV
12 Öğrenci Sunumu
13 Öğrenci Sunumu
14 Öğrenci Sunumu

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

* Aksamija, A. (2017). Integrating Innovation in Architecture: Design, Methods and Technology for Progressive Practice and Research (AD SMART 04), London: Academy Press.
* Balmond, C. (2007). Informal, New York: Prestel USA
* Bernstein, P. (2022). Machine Learning; Architecture in the Age of Artificial Intelligence, London: RIBA Publishing.
* Brooks, A. (2003). Innovation in Architecture: A Path to the Future, London: Taylor & Francis.
* Brell-Çokcan, S., Braumann, J. (Eds) (2013). Rob | Arch 2012: Robotic Fabrication in Architecture, Art, and Design, Vienna: Springer-Verlag
* Bru, E., et.al (2003). Metapolis Dictionary of Advanced Architecture: City, Technology and Society in the Information Age, Barcelona: Actar.
* Bullivant, L. (2007). 4dsocial: Interactive Design Environments (Architectural Design Vol. 77 N°. 4, London: Wiley.
* Burry, M. (2011). Scripting Cultures: Architectural Design and Programming (Architectural Design) London: Wiley.
* Cache, B., et al, (1999). Phylogenesis Foa's Ark: Foreign Office Architects, Barcelona: Actar.
* Canizares, G., Cohen, Z. (Eds) (2024). Homing the Machine in Architecture,London: Routledge.
* Cardoso Llach, D. (2015). Builders of the Vision : Software and the Imagination of Design, London: Routledge.
* Carpo, M. (2012). The Digital Turn in Architecture 1992-2012. London: Wiley.
* Carpo, M. (2017). The Second Digital Turn: Design Beyond Intelligence, Cambridge: The MIT Press.
* Carpo, M. (2023). Beyond Digital: Design and Automation at the End of Modernity, Cambridge: The MIT Press.
* Chris Jones, J., (1992). Design Methods, London: Wiley.
* Cook, P., (2008). Drawing: The Motive Force of Architecture, London: Wiley.
* Corbo, S. (2014). From Formalism to Weak Form: The Architecture and Philosophy of Peter Eisenman, Ashgate Pub Co.
* Corser, R. (2010). Fabricating Architecture: Selected Readings in Digital Design and Manufacturing, New York: Princeton Architectural Press.
* Cruz, M., Pike, S. (2008). Neoplasmatic Design (Architectural Design Vol. 78 N°. 6) London: Wiley.
* Davidson, C. (Ed) (2005). Tracing Eisenman: Peter Eisenman Complete Works, London: Thames & Hudson.
* Del Campo, M. (2016). Evoking Through Design Contemporary Moods in Architecture (Architectural Design Vol. 86 N°. 6), London: Wiley.
* Fernandez-Galiano, L. (Ed.) (2007). Herzog & de Meuron; 1978-2007. Madrid: Arquitectura Viva.
* Ferre, A., Kubo, M., et.al, (1999). Verb Conditioning, Barcelona: ACTAR.
* Ferre, A., Salazar, J., Gausa, M., et.al, (2002). Verb Processing, Barcelona: ACTAR.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Teorik ders anlatımlarının yanı sıra, öğrencilerin hazırlayacakları bireysel araştırmaların ve taslakların tartışıldığı ortak kritikler sayesinde derse etkin katılımları sağlanacaktır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 ODV ÖDEV
3 YSS YIL SONU SINAVI
4 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.25 + ODV *0.25 +YSS *0.50
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.25 + ODV *0.25 +BUT *0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

ARA SINAV % 25 (ÖÇ1, ÖÇ2)
SUNUM/ÖDEVLER % 25 (ÖÇ2, ÖÇ3)
FİNAL % 50 (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4, ÖÇ5)
Ara Sınav %25 + Sınıf İçi Uygulama %25 + Final Sınavı %50 + Bütünleme

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

*Derslere devamlılık şarttır.
*Geç ödev teslimleri, farklı değerlendirmeye tabi tutulacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

deniz.guner@deu.edu.tr 0 232 301 84 96

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 10 2 20
Öğrenci Sunumları 3 2 6
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 8 80
Vize Sınavına Hazırlık 1 9 9
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 6 8 48
Sunum Hazırlama 6 6 36
Final Sınavı 1 8 8
Vize Sınavı 1 8 8
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 225

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.145
ÖK.25
ÖK.345
ÖK.445
ÖK.554