DERS ADI

: Paleojeotermal Sistemler

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GTE 5026 Paleojeotermal Sistemler SEÇMELİ 2 2 0 8

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. OSMAN ERSİN KORALAY

Dersi Alan Birimler

Jeotermal Enerji Yüksek Lisans
Jeotermal Enerji Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Amacı

Bu dersin amacı paleojeotermal sistemleri tartışmaktır. Geçen 20 yılda çalışan aktif jeotermal sistemler, hidrotermal maden yataklarının oluşumu sırasında meydana gelen süreçlerin anlaşılmasını sağlar. Jeotermal sistemler geniş bir jeolojik yelpazede yer alır ve cevher oluşturan farklı bir türdür. Öte yandan paleojeotermal sistemlerde faylanmış ve graben alanlarında yer almasından dolayı alterasyon, tektonik ve jeoloji açısından aktif jeotermal sistemlerle benzerdir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Hidrotermal sistemleri tanır.
2   Paleojeotermal sistemleri tanır.
3   Paleojeotermal sistemleri kabuk oluşumu açısından sınıflandırır.
4   Paleojeotermal sistemleri nasıl araştırılır bilir.
5   Paleojeotermal sistemlerle maden yatakları ilişkisini tartışabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş. Jeotermal sistem nedir
2 Hidrotermal çözeltilerin karaktezisyonu ve türleri 1
3 Hidrotermal çözeltilerin karaktezisyonu ve türleri 2
4 Jeotermal sistemler 1
5 Jeotermal sistemler 2
6 Hidrotermal sistemlerin tanımlanması 1
7 Hidrotermal sistemlerin tanımlanması 2
8 ÖDEV
9 Mineral alterasyondaki hidrotermal sistemlerin doğal rolü
10 Güncel ve paleojeotermal sistemlerde alterasyon minerallerinin kullanımı
11 Güncel ve paleojeotermal sistemlerdeki jeokimyasal izler
12 Paleojeotermal sistemler üzerindeki jeofizik anomaliler ve bunların mevcut jeotermal anomalilerile karşılaştırılması 1
13 Paleojeotermal sistemler üzerindeki jeofizik anomaliler ve bunların mevcut jeotermal anomalilerile karşılaştırılması 2
14 Paleojeotermal sistemler nasıl araştırılır

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Hedenquist, J.F., 1996. Hydrothermal systems in volcanic arcs: Origin and exploration for epithermal gold deposits.Mineral Resources Department Japan. Corbett, G. And Leach, T.M., 1994. Southwest Pacific Rim gold-copper systems: Structure, alteration and mineralization. Society of Economic Geologist Special Publication Number 6.
Lentz, D. R., 1994. Alteration and alteratio processes associated with ore-forming hydrothermal systems. Short Course Notes 11, GAC, Canada.
Pirajno, F., 1992. Hydrothermal system and associated alteratinon in Hydrothermal Mineral Deposits. Springer Ver Lag, Berlin. Breger, B.R., 1984. geology and geochemistry of epithermal systems. Reviews in Economic

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders teorik sunum ve uygulama biçimindedir. Tüm sınıf üyelerinin ders ve seminer saatlerine katılması ve tartışma oturumlarında yer alması beklenmektedir.
Ders: Etkileşimli ders
Ödev: Öğrenciler tarafından hazırlanacak ödevler

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV ÖDEV
2 YSS YIL SONU SINAVI
3 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU ODV * 0.50 +YSS * 0.50
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ODV * 0.50 + BUT * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

ÖÇ 1-5 Ödev ve final + bütünleme sınavı ile değerlendirilecek

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç.Dr.O. Ersin KORALAY
Dokuz Eylül Üniversitesi
Mühendislik Fakültesi
Jeoloji Mühendisliği Bölümü
Tınaztepe Yerleşkesi, Buca 35390
İZMİR
İş Telefonu: +90.232.3017331
Mobil: 0.532.5015307
Faks : 0.232.4531129

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Öğleden sonra hergün 14:00 - 15:00 arası

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Uygulama 13 2 26
Ödev Hazırlama 1 45 45
Sunum Hazırlama 1 45 45
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.141535
ÖK.2521
ÖK.3412
ÖK.4534
ÖK.5544