Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF. DR. CEMALETTİN OKAY AKSOY |
Dersi Alan Birimler |
Doğal Yapı Taşları ve Süs Taşları Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Ülkemiz doğal taş konusunda oldukça zengin bir rezerve sahiptir. Doğal taş rezervlerinin üretimi genellikle açık işletme yöntemleri ile yapılmaktadır. Uzun dönemdir yapılan açık işletmecilik nedeniyle ocak derinlikleri önemli derecede artmış olan bir çok doğal taş ocağı mevcuttur. Gelişen teknolojiye koşut olarak, bu tip derin açık ocaklarda örtü kaldırma işlemlerinden oluşan maaliyetleri azaltmak ve doğayı daha fazla tahrip etmeden bu rezervlerden maksimum oranda yararlanabilmek için yeraltı üretimi kaçınılmaz hale gelmektedir. Bu durumların dışında, doğal olarak derinlerde yataklanmış doğal taşların üretimi henüz yeni yapılmaya başlanmıştır. Bu nedenle, Yeraltı Doğal Taş Üretim Yöntemleri dersi, Ana Bilim Dalının eğitim perpektifini güçlendirecek ve öğrencilere doğaltaş üretimi konusunda yeni bir üretim yöntemini detayları ile öğretecektir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Amaral P.M. Guerra Rossa L and Cruz Fernandez J. Fracture toughness of different types of granite, Int J Rock Mech Min Sci, 1999, 36(6): 839-842. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Teorik Ders+Proje Ödevi |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
VİZE (%25) + ÖDEV (%15) + FİNAL (%60) |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
okay.aksoy@deu.edu.tr, 0232-301 75 22 |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Cuma, 13:00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|