Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇ. DR. GONCA TUNÇEL MEMİŞ |
Dersi Alan Birimler |
Endüstri Mühendisliği Yüksek Lisans (İngilizce) |
Dersin Amacı |
Günümüz sistemlerinin karmaşıklığının artması ve doğru işletim politikalarının seçiminin önemi, kesikli olay sistemlerinin kontrol yapılarının geliştirilmesi için yeni yaklaşımlar geliştirilmesi ihtiyacını doğurmuştur. Otomasyona dayalı üretim sistemlerinde maliyetlerin azaltılması ve sistem verimliliğinin arttırılması için doğru modelleme ve analiz tekniklerinin uygulanması ve en iyi işletim politikalarının seçilmesi son derece önemlidir. Bu dersin amacı, imalat sistemlerinin Petri ağları kullanılarak modellenmesi ve analizinde temel kavramlar ve yöntemlerin verilmesidir. Ders kapsamında, sistem teorisinden yola çıkılarak kesikli olay sistemlerinin temel kavramları ve matematiksel unsurlarının incelenmesi ve daha sonra Petri ağlarına odaklanılarak, Petri ağlarının temel özellikleri, Petri ağı analiz yöntemleri ve modelleme teorisinin tasarım, doğrulama, benzetim ve diğer sistem mühendisliği problemlerine uygulanmasının incelenmesidir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
1) B. Hrúz and M.C. Zhou (2007), Modeling and Control of Discrete-event Dynamic Systems with Petri Nets and Other Tool , Springer-Verlag, London. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders sunumları, ödevler, bilimsel tartışma, makale inceleme ödevleri ve proje sunumu. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Vize(%30)+Ödev(%20)+Final(%50) |
Dersin Öğretim Dili |
İngilizce |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
- |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
|
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
|
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|