DERS ADI

: Coğrafi Bilgi Sistemleri Semineri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GIS 6022 Coğrafi Bilgi Sistemleri Semineri SEÇMELİ 1 2 0 7

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. VAHAP TECİM

Dersi Alan Birimler

Coğrafi Bilgi Sistemleri Tezsiz Yüksek Lisans (İngilizce)
Coğrafi Bilgi Sistemleri Doktora (İngilizce)
Coğrafi Bilgi Sistemleri Yüksek Lisans (İngilizce)
Coğrafi Bilgi Sistemleri Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö) (İngilizce)

Dersin Amacı

Mekansal teknoloji uzmanı olan CBS uygulaması alışılagelmiş Coğrafi Bilgi Sistemleri (CBS) çözümlerinin gelişiminde uzmanlaşmıştır. Ayrıca bu sistem mevcut yazılım programlarının CBS veya ArcGIS sistemlerinin içerisine de eklenebilmektedir. Bu eklemeyi yapan uzmanlar karar destek sistemleri, mevcut bilgi teknolojisi için CBS teknolojsini, görüntü, GPS ve mevcut veri tabanı çözümünü kullanır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Coğrafi Bilgi sistemlerinin çevresel planlama konularında ve arazide nasıl kullanılacağını anlamak
2   Toplum için CBS uygulamalarının yararlarını iletmek
3   Coğrafi teknolojilerin kullanımı ile ilgili olarak etkilerini de içeren arazi sınıflandımasının temellerini ve arazi için envanter kullanımını destekleyen saha yöntemlerini anlamak
4   Coğrafi teknolojilerin kullanımı ile ilgili olarak etkilerini de içeren arazi sınıflandımasının temellerini ve arazi için envanter kullanımını destekleyen saha yöntemlerini anlamak
5   Bir Büyük Göl kıyı toplumundaki kentsel planlamayı destekleyen bir sınıf projesi tamamlama
6   Grup ortamında etkili çalışmayı öğrenme
7   Profesyonel planlamacıların bir kitleye yönelik hitap etme becerilerini kuvvetlendirmek.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ders içeriği ve tanımlar
2 Arazi sınıflandırması
3 Arazi tabanlı sınıflandırma standartları
4 Arazi kullanım envanteri
5 Parsel verisi
6 Parsel veri modelleri
7 Kıyı Yönetimi
8 Çalışan liman bölgeleri
9 CBS eğitimi için laboratuar zamanı
10 CBS eğitimi için laboratuar zamanı
11 CBS eğitimi için laboratuar zamanı
12 Proje çalışması
13 Ödev
14 Ara sınav

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Calkin, David, Kevin Hyde, Krista, Gebert, and Greg Jones. 2005. "Comparing Resource Values at Risk from Wildfires with Forest Service Supression Expenditures: Examples from 2003 Western Montana
Wildfire Season" U.S. Department of Agriculture Research Note RMRS-RN-24.
2. Stage, David, Nancy von Meyer, and Bob Ader. 2005. "Parcel Data and Wildland Fire Management" Prepared for the FGDC Cadastral Data Subcommittee. October 2005.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ara sınav, ödev ve final sınavı.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 ODV ÖDEV
3 YSS YIL SONU SINAVI
4 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.35 + ODV * 0.30 +YSS * 0.35
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu ARS * 0.35 + ODV * 0.30 + BUT * 0.35


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

ilan edilecektir.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

vahap.tecim@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Lectures 14 3 42
Preparation for midterm exam 1 5 5
Preparation for final exam 1 10 10
Preparing assignments 5 10 50
Preparing presentations 1 15 15
Preparations before/after weekly lectures 14 4 56
Final 1 2 2
Midterm 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 182

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.142232343453
ÖK.254423324542
ÖK.345455232223
ÖK.442232523525
ÖK.523323252332
ÖK.622522524223
ÖK.732232232233