Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF. DR. MUHAMMED AYDOĞAN |
Dersi Alan Birimler |
Coğrafi Bilgi Sistemleri Tezsiz Yüksek Lisans (İngilizce) |
Dersin Amacı |
Bir online ya da web tabanlı CBS sistemi web üzerinde kullanabileceğiniz bir haritalama sistemidir.Bu sistemler çiftlik işletmesi ötesinde ve ilçe, eyalet ve ulusal düzeyde veri sağlar. Bu araçların yararı yazılım satın almaya gerek kalmamasıdır. Online web haritalarına erişmek için bir web tarayıcısı kullanabilirsiniz. Ancak, bu online GIS sistemleri daha çok özel amaç için tasarlanmıştır ve temsil ettiği veriler sınırlıdır.Birçok durumda kendi yazılımına veri yüklemek veya çevrimiçi CBS ile veri eklemek mümkün değildir.Bu araçlar,bilgisayarınızdaki haritaları yenilemek ve görüntülemek için hızlı bant genişliği gerektirir.Bu sınırlı bant genişliği olan kırsal topluluklar için büyük bir dezavantaj olabilir.Bazı durumlarda, harita bile görüntülenemez. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Zhong-Ren Peng and Ming-Hsiang Tsou, Internet GIS: Distributed Geographic Information Services for the Internet and Wireless Networks, New York: John Wiley & Sons, March 2003, available at the Third Coast Design bookstore. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Sunumlar |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
İngilizce |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
m.aydogan@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|