DERS ADI

: Bölgesel Oşinografi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PHO 5036 Bölgesel Oşinografi SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. MURAT GÜNDÜZ

Dersi Alan Birimler

Fiziksel Oşinografi Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, fiziksel oşinografideki prensip, kural ve eşitliklerin değişik bölgelere uyarlanırken hangi yaklaşımların yapıldığını içermektedir. Bölgeler diyince aklımıza ekvatordan kutuplara kadar olan, fiziksel süreçlerin değişim gösterdiği yerler geliyor. Ekvatordaki sınır şartları ve suya etki eden kuvvetler kutuplardakinden farklılıklar gösterdiği gibi. Diğer taraftan yine bu bölgelerden biri olan orta enlem kuşağı içinde bulunan, Türkiye yi çevreleyen, suların her birinin oşinografik özellikleri işlenecektir. Karalar ve denizlerin eşit ve düzgün dağılmadıkları bölgelerdeki oluşan değişik sınır şartları ve değişen sınır şartlarıyla birlikte o bölgenin oşinografik özellikleri verilecektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Dünyada değişik bölgelerde bulunan denizleri tanımak
2   Dünyada değişik bölgelerde bulunan denizlerdeki fiziksel süreçleri anlamış olamak
3   Türk Denizlerinin fiziksel özelliklerini öğrenmek
4   Dünya denizlerindeki süreçleri etkileyen faktörleri tanımak

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Güneşin ısı akısının dağılımıDünyadaki rüzgar sistemlerinin oluşumu
2 Hareket denklemlerinin küresel koordinatlarda gösterimi Hareket denklemlerinin f-düzleminde gösterimi Hareket denklemlerinin Beta-düzleminde gösterimi
3 Coriolis kuvveti Coriolis kuvvetinin enlemlere bağlı değişimi Coriolis kuvvetinin akıntılar üzerindeki etkisi
4 Dünyadaki genel akıntı sistemleri
5 Orta enlem kuşağıGenel eşitliklerin orta enlem kuşağına uyarlanması
6 Jeostrfiye yakın sistemlerin oluşumu Golfstream akıntısı
7 Ekvator akıntı sistemi Ekvator alt akıntılarının oluşumu
8 Arasınav
9 Meltemler ve özellikle Hindistan okyanusundaki etkileri
10 Karadeniz akıntı sistemi
11 Ege Denizi fiziksel özellikleri
12 Akdeniz Buharlaşmanın Akdeniz suyuna etkisi Aratabaka Akdeniz suyunun oluşumu ve Rodos döngüsü
13 Marmara Denizi fiziksel özellikleri Boğazlar dinamiği
14 İzmir Körfezi akıntı sistemi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Dietrich, G.: General Oceanography, 1963.
Gill, A.E.,: Atmosphere-Ocean Dynamics, 1973.
Open University Course Team: Ocean Circulation, 1989
McCreary, J.P.: A linear stratified ocean model of the equatorial undercurrent, 1981.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Klasik ders anlatımı ve uygulamaların yapılması.
Öğrencilerin verilen ödevlerle birlikte derse katılımlarının sağlanması.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 ODV ÖDEV
3 SUN SUNUM
4 YSS YIL SONU SINAVI
5 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU ARS* 0.30 + ODV * 0.20 + SUN * 0.10 + YSS * 0.40
6 BUT BÜTÜNLEME
7 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS* 0.30 + ODV * 0.20 + SUN * 0.10 + BUT * 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Derste öğrencilerle paylaşılacaktır

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Yrd. Doç. Dr. Murat GÜNDÜZ
Dokuz Eylul Üniversitesi, Deniz Bilimleri ve Teknolojisi Enstitüsü
murat.gunduz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Derste öğrencilerle paylaşılacaktır

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 1 40 40
Sunum Hazırlama 1 10 10
Kitap Okuma 10 3 30
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 184

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1444534345354
ÖK.2444534345354
ÖK.3444534345354
ÖK.4444534345354