Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
Dersi Alan Birimler |
Kentsel Tasarım Doktora |
Dersin Amacı |
Dersin amacı, kentsel tasarım öğrencilerinin daha sağlıklı ve yaşanabilir çevreler konusundaki duyaylılıklarını geliştirmektedir. Ders, konut yerleşim alanlarının doğal, sosyal ve yapılı çevre özelliklerini ele alarak kullanıcı gereksinmelerine odaklanmıştır. Derste farklı konut alanı örneklerinin potansiyelleri ve sorunları incelenecektir. Yeterli konut konusundaki sorunlar ve daha nitelikli, sağlıklı ve yaşanabilir yerleşmilerin tasarım öğeleri tartışılacaktır. Çözümler için yeni eğilimler ve yeni tasarım yaklaşımları da gündemde tutulacaktır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Yardımcı kitaplar: |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders, görsellerle desteklenen anlatım biçiminde sürdürülecektir. Öğrencilerin derse katılarak aktif dinlemesi ve tartışmalara katkısı beklenmektedir. Öğrencinin dersin konularıyla uyumlu olarak rapor şeklinde bir ev ödevi hazırlaması ve derste sunması beklenmektedir. Ev ödevi konuları 2. haftada belirlenecektir. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Tanımlama ve listeleme ara sınav ile, betimleme ve uygulama ev ödevi ile analiz etme final sınavı ile ölçülecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
İngilizce |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
hulya.koc@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Salı: 9.30-10.30 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|