Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇ. DR. NESLİHAN KARATAŞ |
Dersi Alan Birimler |
Şehir ve Bölge Planlama Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Bu ders, kentsel büyüme ve kentsel saçaklanmanın tanımlanmasını, içinde geliştikleri koşullarla birlikte kentsel büyüme teorilerinin sunulmasını, büyüme yönetimi stratejilerinin kavranmasını, İzmir metreopoliten alanının bir parçası olarak kırsalkentsel çeperin yorumlanmasını, teori ile pratik arasındaki ilişkilerin analizini, normatif bir büyüme kontrol sisteminin önerilmesini ve fiili olanın revize edilmesini amaçlamaktadır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Ders Kitapları: |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Bu ders konferanslar biçiminde yürütülecektir. Öğrenciler konuları dertse devam ederek ve konferansları dinleyerek öğreneceklerdir. Öğrencilere 7. Haftada ödevleri verilecek ve kendilerinden verilen konularda ödevlerini hazırlamaları istenecektir. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Tanımlama ve Listeleme (Bilgi) Ara Sınav ile Ölçülecektir |
Değerlendirme Kriteri |
Tanımlama ve Listeleme (Bilgi) Ara Sınav ile ölçülecektir |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Bu ders okuma listesi üzerinden yürütülecek konferanslar ve tartışmalar yoluyla verilecektir |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
neslihan.karatas@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Salı 10.00-12.00; Perşembe 10.00-12.00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|