DERS ADI

: Ekolojik Söylemler ve Planlama

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PLN 5056 Ekolojik Söylemler ve Planlama SEÇMELİ 2 0 0 5

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. MEDİHA BURCU SILAYDIN

Dersi Alan Birimler

Şehir ve Bölge Planlama Tezsiz Yüksek Lisans
Şehir ve Bölge Planlama Doktora
Şehir ve Bölge Planlama Yüksek Lisans
Şehir ve Bölge Planlama Bütünleşik Doktora

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Modernizmin doğa anlayışını tanıyacak,
2   Doğa korumaya dönük farklı ekolojik söylemlerin yaklaşım biçimlerini tanıyacak,
3   Ekolojik söylemlerle şehir planlamayı ilişkilendirebilecek,
4   Modernizmin ve karşı ekolojik söylemlerin doğa anlayışlarını sorgulayabilecek,
5   Ekolojik dengenin korunması açısından şehir planlamayı paradigmal düzeyde sorgulayabilecek,
6   Ekolojik söylemler ile ilgili literatürü değerlendirebilecektir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş. Modernizm ve Doğa: Modernitenin Doğuşu ve Modernizme Dönüşüm Sürecinde Doğa Yorumları - Aristo Mantığı ve Öğretisi; - Ortaçağ da Doğa Anlayışı; - Rönesans ve Doğa Anlayışı
2 Modernizm ve Doğa - Hümanizm; - Laisizm; - Rasyonalizm; - Pozitivizm Mekanikçi Doğa Anlayışı
3 Modernist Değer Üretim Biçimi ve Toplum Yapısı - Kapitalizm ve Doğa: Meta Paradigması; - Fordist Üretim, Tüketim Toplumu ve Doğa; - Ekolojik Dengenin Bozulması Sorunu Ekolojik Söylemlerin Ortaya Çıkışı (Genel Çerçeve).
4 Ekolojik Söylemler 1: Derin Ekoloji
5 Ekolojik Söylemler 2: Feminist Ekoloji (Ekofeminizm)
6 Ekolojik Söylemler 3: Toplumsal Ekoloji
7 Ekolojik Söylemler 4: Radikal Ekoloji
8 ARA ÖDEV TESLİMİ
9 Ekolojik Söylemler 5: Ekososyalizm
10 Ekolojik Söylemler 6: Sürdürülebilir Kalkınma
11 TARTIŞMA: Ekolojik Söylemlerin Genel Değerlendirmesi
12 Ekolojik Söylemler ve Planlama - Modernizmin Aracı Olma Durumunda Şehir Planlama; - Şehir Planlama ve Doğa İlişkisi; - Ekolojik Söylemlerin Planlamaya Yansıması: Olanak ve Sınırları; - Sürdürülebilir Planlama
13 TARTIŞMA: Ekolojik Dengenin Bozulması Sorununun Paradigmal Düzeyde İrdelenmesi
14 Yeni Bir Paradigma Arayışı: Kaynak Paradigması - Meta Paradigmasından Farklılıkları Yeni Bir Paradigma Arayışı: - Planlamaya Geçiş Etiğinin Kurulması; - Ekolojik Planlama.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders, konu anlatımları, okuma destekleri ve sınıf içi tartışmalarla ilerlemektedir. Ödev, dersin hem değerlendirme yöntemi hem de önemli bir öğrenme yöntemi olarak görülmektedir. Ödev konuları, dersin öğrenim çıktılarını destekleyecek şekilde seçilecektir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YSS YIL SONU SINAVI
3 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YSS * 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ara Sınav, ara ödev teslimi şeklinde ve final, final ödevi şeklinde gerçekleştirilecektir.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 14 2 28
Ödev hazırlama (Final Teslimi) 1 60 60
Ödev hazırlama (Ara Ödev Teslimi) 1 35 35
Ödev teslimi 2 2 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 127

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.41
ÖK.51
ÖK.61