Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇ. DR. KEMAL CAN BİZSEL |
Dersi Alan Birimler |
Sualtı Arkeolojisi Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Ders, temel olarak her hangi ilgili bir bilimsel disiplin çerçevesinde yapılacak bir sualtı araştırmasında uygulanabilecek bilimsel ölçüm, örnekleme ve değerlendirme teknikleri ve/veya yöntemleri üzerine odaklı olarak hazırlanmıştır. Ancak, dersin içeriğinde sualtı arkeolojisine özel bir ağırlık verilmiş, kimyasal, jeolojik ve biyolojik yöntemlerede arkeolojik araştırmalarda uygulanabilirlikleri düzeyinde yer verilmiştir. Dersin amacı, sualtı ortamında gerçekleştirlien araştırma çalışmalarında yararlanılan bilimsel ölçüm, örnekleme ve veri değerlendirme yöntemleri hakkında bilgi ve deneyim sağlamaktır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Heine, J. N. 1999. Scientific Diving Techniques: A Practical Guide for the Research Diver, Best Publishing Company, New York, 225p. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders temelde teorik anlatıma dayalı olmakla bilrikte, fotograf ve video vb. çeşitli görsel materyallerden yararanılmaktadır. Her dönem seçilen bir alanda, öğrenilen yöntemlerin bazıları öğrenciler tarafından bizzat uygulanarak fiili deneyim kazanmalarına fırsat sağlanacaktır. Öğrenciler gruplar halinde kurgusal olarak bir araştırma projeleri hazırlayarak sınıfta tartışılmak üzere sunacaktır. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
İngilizce |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
İlan Edilecektir. |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|