Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF. DR. KADRİ TURGUT GÜRSEL |
Dersi Alan Birimler |
Gemi İnşaatı Doktora |
Dersin Amacı |
Bu ders aracılığıyla, farklı lisans disiplinlerinden mezun olan lisansüstü öğrencilerinin temel gemi hidromekaniği ve uygulamalarına ilişkin konularda bilgilendirilerek onlarda konuya ilişkin belirli bir altyapı oluşturmak hedeflenmektedir. Ders kapsamında, gemilerin hidromekanik açıdan sınıflandırılması, gemi geometrisi ve stabilitesi, gemilerin direnci ve gemi direnç bileşenlerinden sürtünme ve viskoz basınç direnç bileşenleri ile dalga direnci bileşeni akışkanlar mekaniği ilkeleri tartışılarak ayrıntılı olarak ele alınır. Froude yaklaşımıyla direnç belirleme yöntemleri incelenir. Sevk sistemleri, itici güç ve verimlilik tanımları, pervane seçimi, gemilerin yönlendirilmesi ve dümen mekaniği ile dümen tipleri incelenir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
1. AA. Harald, Resistance and Propulsion of Ships, Wiley, 1983. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Öğretim kuramsal dersler, uygulamalar ve zorunlu bir bilgisayar destekli ödev ile yapılmaktadır. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Derse Devam: Öğrencilerin her derse katılmaları beklenmektedir. Her dersin başlangıcında yoklama alınacaktır. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
DEU Deniz Bilimleri ve Teknolojisi Enstitüsü |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
He dönem başında ilan edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|