Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇ. DR. AYTAÇ GÖREN |
Dersi Alan Birimler |
Gemi İnşaatı Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Gemi ana sevk ünitelerinin emniyetli ve etkin kullanılışı oluşturduğu sistemin bulunduğu teknolojik durumda iyi kavranmasına bağlıdır. Ayrık matematik ve mantığın sağladığı olanaklar kullanılarak bu sistemin çeşitli öğeleri arasındaki ilişkileri incelemek ve bunların parametrelerinin emniyetli ve optimum çalışma şartlarını sağlayacak şekilde değerlendirilmesi lisans düzeyinde ölçme ve otomatik kontrol yüksek lisans düzeyinde ise gemi işlem otomasyonu bilgilerinin üzerine sistem teorisi bilgilerinin eklenmesini gerektirir |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Marine Control Systems, Asgeir J. Sørensen |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Sunumlu ders anlatımı ile teori anlatılır, öğrencilerin konu kapsamında çözmeleri beklenen problemleri içeren ara sınav yapılır ve ders konularının pratik karşılıkları ile ilgili araştırmalar yapmaları ve dersteki gösterilen hesap yönetmelerini uygulayabilmeleri için dönemlik uygulama ödevi verilir. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Teorik bilgilerin ne kadar kavrandığının ölçülmesi için bir vize bir final sınavı yapılır. Öğrencilerin ders konularının pratik karşılıkları ile ilgili uygulama yapmaları için dönem ödevi verilir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
aytac.goren@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Lütfen e-maille randevu talep ediniz. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|