Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
Dersi Alan Birimler |
Tekstil Mühendisliği Bütünleşik Doktora |
Dersin Amacı |
İnsan-giysi-çevre etkileşimleri, giysi konforunun bileşenleri, giysi konforunu etkileyen faktörler ve giysi konforu test yöntemleri hakkında bilgiler vermek ve giysi konforunu test ederek, test sonuçlarını yorumlama becerisi kazandırmak. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Li,Y., 2001, The Science of Clothing Comfort, Textile Progress, Vol. 31, Nos 1-2, ISBN: 1870372247, The Textile Institute,UK. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Sunum |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Başarı notu= Ara sınav notu x(0.25) + ödev ve sunum x(0.25)+ Final sınavı notu x(0.50) |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Öğrencilerin Ders kapsamında yeni öğrendiği bilgiler ile önceden öğrendiği hammadde, kumaş yapısı ve bitim işlemlerine ilişkin bilgileri entegre ederek çok yönlü ve karmaşık bir konu olan giysi konforunu değerlendirme, analiz etme ve istenen konfor özelliklerine sahip giysiler tasarlayabilme becerileri kazanabilmelerini sağlayabilmek amacıyla dersler interaktif olarak yürütülmekte, öğrencilerin kendi deneyim ve bilgilerini paylaşabilmesi için ortam yaratılmakta ve incelenen güncel yayınların ve yürütülmekte olan araştırmaların bulguları tartışılmaktadır. Derslere devam zorunludur. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Prof. Dr. Ayşe OKUR |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Pazartesi (13:30 -15:00) |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|