DERS ADI

: Ulaştırma Hizmetleri Pazarlaması

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
CIE 6003 Ulaştırma Hizmetleri Pazarlaması SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. SERHAN TANYEL

Dersi Alan Birimler

Ulaştırma Yüksek Lisans
Ulaştırma Bütünleşik Doktora
Ulaştırma Doktora

Dersin Amacı

Bu ders hizmet pazarlaması ilkelerini özel sektör, kamu veya kar amacı gütmeyen sektörlerdeki ulaştırma örgütlerine uygulamaktadır. Hizmet üretiminde pazarlamanın konumu ile mal ve hizmet pazarları arasındaki farkların yol açtığı konular incelenecektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Ulaştırma operasyonlarının hizmet özelliklerinin anlaşılması.
2   Ulaştırma örgütlerinde hizmet pazarlaması uygulamalarının incelenmesi.
3   Hizmet kalitesi değişkenlerinin öğrenilmesi ve ulaştırma hizmetlerinin yönetimine uygulanması.
4   Yük ve yolcu taşıma hizmetleri pazarlamasının ve farklılıklarının anlaşılması.
5   Ulaştırma hizmetleri için pazarlama stratejileri geliştirilmesi.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Hizmet dağıtım ağları ve ulaştırma hizmetleri Değer ağları ve değer dağıtım ağları
2 Hizmet ve hizmet kalitesi Hizmetlerin özellikleri Hizmet kalitesi değişkenleri
3 Stratejik pazarlama planlaması Pazarlama ve stratejik planlama Ödev konularının belirlenmesi
4 Pazarlama stratejileri Pazar bölümlendirme, pazar hedefleme, konumlandırma
5 İşbirliği ve rekabet stratejileri Rekabet çevresi Rekabet gücü faktörleri
6 İlişki pazarlama İlişki pazarlama değişkenleri ve süreçler
7 İlişki pazarlama İlişki pazarlama değişkenleri ve süreçler, ödev sunumları
8 Ulaştırma hizmetleri pazarlamasının sosyal ve etik yönleri Sürdürülebilir ulaştırma ve pazarlama
9 Ulaştırma hizmetleri pazarlaması yönetimi Pazarlama karması Pazarlama araştırmaları
10 Hizmet pazarlaması Ulaştırma hizmetleri ve pazarlama çevresinin analizi
11 Ulaştırma hizmetleri pazarlaması
12 Ulaştırma hizmetleri pazarlaması
13 Ödev sunumları
14 Genel değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar


Kotler, Philip, Marketing Management, 11th Edition. New Jersey:Prentice Hall, 2003.
Lovelock, Christopher, Services Marketing. London: Prentice Hall, 1996.
Zeithaml, Valerie A., A. Parasuraman and Leonard L. Berry Delivering Quality Service. New York: The Free Press, 1990.
Wood, Donald F. and James C. Johnson. Contemporary Transportation. New Jersey: Prentice Hall, 1996.
Ulaştırma, pazarlama, hizmet pazarlaması alanlarındaki süreli yayınlar.




Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğrenci merkezli öğrenme yöntemleri.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PRJ PROJE
2 ARS ARASINAV
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU PRJ * 0.30 + ARS * 0.30 + YYS * 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU PRJ * 0.30 + ARS * 0.30 + BUT * 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Sunum Hazırlama 4 3 12
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 7 7
Kitap Okuma 14 4 56
Ödev Hazırlama 4 7 28
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 196

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.1454
ÖK.25444
ÖK.344545
ÖK.44544
ÖK.554455