DERS ADI

: Eski Eserlerde Yapı ve Malzeme Bilgisi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ARC 5090 Eski Eserlerde Yapı ve Malzeme Bilgisi SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. EMEL KAYIN

Dersi Alan Birimler

Restorasyon Doktora
Restorasyon Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Tarihi yapılara ilişkin sistem yaklaşımlarını ve malzeme kullanımlarını öğretmek

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tarihi yapıların strüktür sistem ve malzemeleri konusundaki yaklaşımların çözümlenebilmesi
2   Tarihi yapıların strüktür sistem ve malzemeleri konusundaki çevresel parametrelerin açıklanabilmesi
3   Tarihi yapıların strüktür sistem ve malzemeleri konusundaki uygulamaların irdelenebilmesi
4   Tarihi yapıların strüktür sistem ve malzemeleri ile mekânsal kurguları arasındaki ilişkilerin tartışılabilmesi
5   Tarihi yapılarda kullanılan strüktür sistem ve malzemenin koruma sorunlarının değerlendirilebilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ders içeriğinin ve yöntemlerinin takdimi
2 Tarihi yapılarda sistem yaklaşımlarının temel prensipleri
3 Tarihi yapılarda malzeme kullanımının temel prensipleri
4 Tarihi yapılarda sistem ve malzeme ilişkisi
5 Ödev-sunum (araştırma konusu)nun kurgulanması
6 Tarihi yapılarda sistem ve malzeme kullanımı ile çevresel parametreler arasındaki ilişkiler
7 Tarihi yapılarda sistem ve malzeme kullanımı ile mekân örgütlenmesi arasındaki ilişkiler
8 Ara sınav-Ödev Ara Teslimi
9 Tarihi yapılarda sistem ve malzeme sorunları konusundaki koruma sorunları
10 Tarihi yapılarda sistem ve malzeme konusundaki uygulamalar
11 Tarihi yapılarda sistem ve malzeme konusundaki uygulamalar
12 Araştırmaların sunulması ve kritik edilmesi
13 Araştırmaların sunulması ve kritik edilmesi
14 Araştırmaların sunulması ve ktitik edilmesi
15 Genel Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Baradan, B., Yapı Malzemesi, İzmir:Mühendislik Mimarlık Fakültesi Yapım Ünitesi, 1992
Naumann, R., Eski Anadolu Mimarlığı, Ankara:Türk Tarih kurumu Basımevi, 1975

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Doğrudan aktarım yoluyla öğrenme-öğretme, sistematik tartışmalar yoluyla öğrenme-öğretme, literatür araştırması, sözlü görüşme ve gözleme dayalı araştırma yoluyla öğrenme-öğretme, istatistiksel yöntemler vb. yollarla öğrenme-öğretme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 ODV ÖDEV
3 AOD ARAŞTIRMA ÖDEVİ
4 DKT DERSE KATILIM
5 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU ARS* 0.15 +ODV * 0.25 +AOD * 0.50 + DKT * 0.10


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Araştırma Makalesinin son durumu final sınavları döneminde teslim alınacaktır.

Değerlendirme Kriteri

Ara Sınav %15 (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4)
Ödev / Sunum %25 (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4)
Araştırma Makalesi %50
Derse Katılım %10

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrenciler derse sunum ve diğer aktif yollarla katılacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

emel.kayin@yahoo.com / 0.536.7186043

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Daha sonra duyurulacaktır.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 11 2 22
Öğrenci Sunumu 3 2 6
Haftalık ders öncesi / sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 10 2 20
Vize sınavına hazırlık 1 10 10
Diğer (Araştırma) 8 2 16
Bireysel ödev hazırlama 1 16 16
Bireysel sunum hazırlama 1 8 8
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.41
ÖK.51