DERS ADI

: Anadolu Evi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ARC 5087 Anadolu Evi SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ESTER ETİ AKYÜZ LEVİ

Dersi Alan Birimler

Restorasyon Yüksek Lisans
Kentsel Koruma Planlaması Tezsiz Bilimsel Hazırlık (YL)
Kentsel Koruma Planlaması Bilimsel Hazırlık (YL)
Restorasyon Doktora

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Anadolu konut mimarisini farklı bağlamlarda sınıflandırabilme,
2   Anadolu Evini örneklerle açıklayabilme,
3   Türk Evi'ni tartışabilme,
4   Geleneksel ev kavramını yorumlayabilme,
5   Anadolu konut mimarisinin farklı örnekleri arasındaki değişiklik ve benzerlikleri karşılaştırmalı olarak değerlendirebilme,
6   Sosyal yapı ve kültür bağlamında Anadolu Evine ilişkin sonuç çıkarabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş, Dersin amaç, içerik ve işleniş yönteminin tanıtılması
2 Geleneksel ev ve Anadolu evi kavramı (Anlatım yöntemi, soru-cevap yöntemi, tartışma yöntemi)
3 Geleneksel konut mimarisini etkileyen faktörler (Anlatım yöntemi, soru-cevap yöntemi, tartışma yöntemi) Uygulama 1- Beyin fırtınası
4 Anadolu'da ev tipolojisi (Anlatım yöntemi, soru-cevap yöntemi, tartışma yöntemi) Yayın tartışma
5 Tipolojik değerlendirme ve örnekler - Malzemeye göre ev tipolojisi (Ahşap, taş) (Anlatım yöntemi, soru-cevap yöntemi, tartışma yöntemi)
6 Tipolojik değerlendirme ve örnekler - Malzemeye göre ev tipolojisi (kerpiç, karma malzeme) (Anlatım yöntemi, soru-cevap yöntemi, tartışma yöntemi) Yayın tartışma
7 Vize Sınavı
8 Tipolojik değerlendirme ve örnekler- Plan ve cephe şemasına göre ev tipolojisi (Anlatım yöntemi, soru-cevap yöntemi, tartışma yöntemi) Grup çalışması ve tartışması
9 Tipolojik değerlendirme ve örnekler-yerleşim şekline, yapım sistemine ve sosyal yapıya göre ev tipolojisi (Anlatım yöntemi, soru-cevap yöntemi, tartışma yöntemi) Yayın tartışma
10 Bölgesel bağlamda Anadolu evi örnekleri (Anlatım yöntemi, soru-cevap yöntemi, tartışma yöntemi) Grup çalışması ve tartışması
11 Türk Evi Anadolu dışından Türk evi örnekleri (Anlatım yöntemi, soru-cevap yöntemi, tartışma yöntemi) Uygulama 2 - Oyunla öğreniyoruz
12 Osmanlı-Türk evine ilişkin tipolojik değerlendirmelerin irdelenmesi Araştırmacılar ve yorumlar. (Anlatım yöntemi, soru-cevap yöntemi, tartışma yöntemi) Grup çalışması ve tartışması
13 Tipolojik değerlendirme - sosyal yapı ve kültür bağlamında ev tipolojisi. Batı etkisindeki konutlar (Levanten, Rum evi) (Anlatım yöntemi, soru-cevap yöntemi, tartışma yöntemi) Grup çalışması ve tartışması
14 Öğrenci sunumları (Anlatım yöntemi, soru-cevap yöntemi, tartışma yöntemi)
15 Genel değerlendirme (Anlatım yöntemi, soru-cevap yöntemi, tartışma yöntemi)

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders, anlatım, sınıf sunumları ve tartışma formatındadır.
Görsel malzemeler yoğun olarak kullanılacaktır.

Öğrencilerin derse aktif katılımı beklenmektedir.
-Literatür araştırması ve arşiv araştırması
-Alan çalışması (yerinde gözlem ve incelemeler)
-Sözlü ve görsel sunumlarla aktarım.
-Sınıf içi tartışma ortamı ile ortaya atılan fikirlerin geliştirilmesi, değerlendirilmesi ve yorumlamalar

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 ODV ÖDEV
3 AOD ARAŞTIRMA ÖDEVİ
4 DKT DERSE KATILIM
5 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU ARS* 0.20 + ODV * 0.20 + AOD * 0.50 + DKT * 0.10


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrencinin derse aktif katılımı yanı sıra, özellikle yerel mimari bağlamında duyarlı, gözlemci olması beklenmektedir.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 13 2 26
Öğrenci Sunumları 1 2 2
Vize sınavına hazırlık 1 10 10
Haftalık ders öncesi / sonrası hazırlıklar 13 2 26
Bireysel ödev hazırlama ( alan çalışması, kütüphane ve arşiv araştırması, dosya hazırlama ) 1 34 34
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.41
ÖK.51
ÖK.61