DERS ADI

: Restorasyon İlke ve Yöntemleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ARC 5068 Restorasyon İlke ve Yöntemleri SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ESTER ETİ AKYÜZ LEVİ

Dersi Alan Birimler

Restorasyon Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Restorasyon uygulamalarında kullanılacak en uygun yöntem ve ilkelerin araştırılmasını amaçlar.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Restorasyon ilke ve yöntemleri konusunda gerekli temel bilgileri açıklayabilme,
2   Restorasyonda en uygun yöntemi seçebilme,
3   Koruma konusundaki uluslararası tüzükleri ve ünlü restoratörlerin görüşlerini yorumlayabilme,
4   Koruma kanunları ve ilke kararlarını tartışabilme,
5   Restorasyon konusunda araştırma yapabilme ve konuya ilişkin düşünceleri görsel, yazılı, sözlü olarak ifade edebilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Derse giriş, amaç, yöntem ve içeriğinin anlatımı
2 Restorasyon ilkeleri
3 Restorasyon yöntemleri
4 Uluslararası tüzükler
5 Restorasyonlara ilişkin değerlendirmeler
6 Restorasyonlara ilişkin değerlendirmeler
7 Bir anıtsal eser veya tarihi yapının restorasyonunda en uygun yöntemin nasıl belirleneceğinin tartışılması.
8 Tarihsel mimari bütünlüğün korunması ve restorasyon yöntemleri
9 1. Vize Sınavı
10 Temel kurallar
11 Öğrenci sunumları
12 Öğrenci sunumları
13 Öğrenci sunumları
14 Öğrenci sunumları II. vize - ödevlerin toplanması
15 Genel değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

*AHUNBAY, Zeynep, Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, İstanbul, 1996.

*AHUNBAY, Zeynep, Kültür Mirasını Koruma İlke ve Teknikleri, İstanbul, YEM Yayınevi, 2019.

*BULLOCK, Orin M., The Restoration Manual: An Illustrated Guide to The Preservation and Restoration of Old Buildings, Norwalk, Conn, 1966.

*FEILDEN, Bernard M., Conservation of Historic Buildings, Londra, 1982.

*Studies in Ancient Structures, Proceedings of the International Conference, (Temmuz 14-18, 1997 İstanbul, Türkiye), Yıldız Teknik Üniversitesi, Mimarlık Fakültesi.

*Tarihi çevre, restorasyon, korumaya ilişkin Taç, Egemimarlık, Mimarlık, Yapı, Vakıflar gibi periyodiklerdeki makaleler.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders, anlatım, sınıf sunumları ve tartışma formatındadır.

* Literatür araştırması ve arşiv araştırması
* Alan çalışması (yerinde gözlem ve incelemeler)
- Sözlü ve görsel sunumlarla aktarım
- Sınıfiçi tartışma ortamı ile ortaya atılan fikirlerin geliştirilmesi, yorumlamalar

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 ODV ÖDEV
3 YSS YIL SONU SINAVI
4 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.25 + ODV *0.25 +YSS *0.50
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.25 + ODV *0.25 +BUT *0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrencilerin derse aktif katılımı beklenmektedir.

Değerlendirme Kriteri

Midterm : %25 (LO1, LO4)
Assignment : %25 (LO2, LO4, LO5)
Final : %50 (LO3, LO4)

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Prof. Dr. Eti Akyüz Levi
e-posta:
eti.levi@deu.edu.tr
eti.akyuz@gmail.com

tel.: 0090 232 301 84 60

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında duyurulacaktır.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 10 2 20
Öğrenci Sunumları 4 2 8
Haftalık ders öncesi / sonrası hazırlıklar 8 2 16
Vize sınavına hazırlık 1 7 7
Final sınavına hazırlık 1 16 16
Sunum hazırlama 1 6 6
Bireysel ödev hazırlama 1 25 25
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.111
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.411
ÖK.51