DERS ADI

: Mimari Korumada Sürdürülebilirlik

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ARC 5170 Mimari Korumada Sürdürülebilirlik SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. HÜMEYRA BİROL

Dersi Alan Birimler

Restorasyon Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sürdürülebilirlik olgusunu tanımlama
2   Mimari koruma ve sürdürülebilirlik olgusunu ilişkilendirme
3   Mimari koruma- sürdürülebilirlik ilişkisini şekillendiren etkenleri anlama
4   Mimari koruma- sürdürülebilir kalkınma ilişkisini anlama
5   Mimari koruma çerçevesinde sürdürülebilir eylemleri sorgulama

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin hedefi ve işleyişi hakkında bilgi verilmesi
2 Kavramsal çerçeve: Koruma; Kültür Varlığı/Miras; Bağlam
3 Sürdürülebilirlik Kavramının Oluşumu ve Gelişimi Sürdürülebilir Kalkınma
4 Mimari Korumada Sürdürülebilirlik Hedefler; Sorunlar; Aktörler İlgili Yasal ve Kurumsal Mevzuatın Tanımı Öncelikli Eylem Alanlarının Tanımı
5 Mimari Koruma- Sosyo-Kültürel Kalkınma İlişkisi: Kültürel Çeşitliliğin sürekliliği; Çevre-Toplum Bağlarının Güçlendirilmesi
6 Mimari Koruma- Sosyo-Kültürel Kalkınma İlişkisi: Kimlik Olgusu; Yerin Anlamı
7 Çalışma konularının belirlenmesi
8 Mimari Koruma- Sosyo-Kültürel ve Çevresel Kalkınma İlişkisi: Yerel Yapım Kültürü ve Zanaatların Sürdürülmesi
9 Mimari Koruma- Ekonomik ve Çevresel Kalkınma İlişkisi: Tarihi Yapıların Yeniden Kullanımı
10 Mim.Koruma- Sosyal, Ekonomik ve Çevresel Kalkınma İlişkisi: Kentsel Rehabilitasyon; Tarihsel Yer ve Alanların Sağlıklaştırılması; Turizm v.d. etkenler
11 Birey veya Grup çalışmaları
12 Birey veya Grup çalışmaları
13 Öğrenci sunumları ve tartışma
14 Öğrenci sunumları ve tartışma
15 Genel Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Literatür okumaları, teorik ders anlatımı, bireysel ve grup çalışmaları.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 SUN SUNUM
2 DKT DERSE KATILIM
3 YSS YIL SONU SINAVI
4 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU SUN * 0.40 + DKT * 0.10 + YSS * 0.50
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU SUN * 0.40 + DKT * 0.10 + BUT * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Final sınavı yerine öğrencilerden, ders kapsamında bireysel veya grup olarak geliştireceği araştırma ödevini konu alan makale/ çalışma raporu sunması beklenmektedir.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 10 2 20
Grup çalışması 2 2 4
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 3 30
Sunum Hazırlama 2 10 20
Final Sınavına Hazırlık - makale hazırlama 1 20 20
Vize- Sunum 2 2 4
Final Sınavı- araştırma makalesi 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.11111
ÖK.211111
ÖK.311111
ÖK.4111111
ÖK.5111111