DERS ADI

: Arkeolojik Mirasın Koruma Yöntemleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ARC 5175 Arkeolojik Mirasın Koruma Yöntemleri SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. MİNE TANAÇ ZEREN

Dersi Alan Birimler

Restorasyon Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Dersin amacı, arkeolojik alanlarda yer alan anıt yapıların korunma sorunlarının ortaya konulması, evrensel nitelikleri nedeniyle uluslararası düzlemde koruma ve onarım ilke ve metodlarının belirlenmesi arkeolojik mirasın korunması ve sergilenmesine yönelik restorasyon yöntemlerinin aktarılmasıdır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tarihi çevre bileşenlerini ve arkeolojik miras olgusunu tanıma
2   Koruma değerlerini tanıma
3   Çok katmanlı dokularda Araştırma yapma becerisi edinme
4   Türkiye de var olan Arkeolojik Alanları Tanıma
5   Arkeolojik Mirasın korunması ve sunumuna yönelik Restorasyon yöntemlerini tanıma

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Derse giriş, amaç ve kapsamın ortaya konması, dersin işleyişine ilişkin bilgilerin aktarılması
2 Tarihi Çevre Kavramı, Tarihi Çevrenin bileşenlerinin aktarılması, Arkeolojik Miras kavramının tanıtılması
3 Türkiye de Arkeolojik Alanların örneklenmesi, arkeolojik alanların koruma koşullarının aktarılması
4 Arkeolojik alanlarda yapılan belgeleme yöntemleri aktarılacaktır.
5 Arkeolojik Alanlarda yapılan koruma ve sergileme çalışmalarının prensipleri aktarılacak ve tartışılacaktır.
6 Arkeolojik Alanlarda yapılan koruma çatıları ve gezi güzergahlarının tasarım kriterleri aktarılacak ve tartışılacaktır. Öğrenci sunum konuları belirlenecektir.
7 Arkeolojik Alanlarda Anastilozis yöntemi ile yapılan restorasyon çalışmaları aktarılacak ve tartışılacaktır.
8 Arkeolojik Alanların sunumuna yönelik yaklaşımlar aktarılacak ve tartışılacaktır.
9 Arkeolojik Alanlarda yapılan ek yapılar (müze binaları, ziyaretçi merkezleri, bilet gişeleri vb.) aktarılacak ve tartışılacaktır.
10 Öğrenci sunumları
11 Öğrenci sunumları
12 Öğrenci sunumları
13 Öğrenci sunumları
14 Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

M. Cengiz, M. Tanaç Zeren, "Arkeolojik Alan Yönetimi: Neolitik Yerleşimlerin Korunmasına Yönelik Yapılan Çalışmalar", TAÇ Mimarlık Arkeoloji Kültür Sanat Dergisi, 07/Ocak-Mart 2016/82-89, 2016, Araştırma Makale, Ulusal Hakemli.
M. Tanaç Zeren, Arkeolojik Mirasın Korunması ve Sunumuna Yönelik Yaklaşımlar Arkeolojik Mirasın Korunması Sempozyumu, 2018
M. Tanaç Zeren, O. Uyar, "Arkeolojik Alanlarda Koruma Çatıları ve Gezi Platformlarının Düzenlenme Kriterleri", DEU Fen ve Mühendislik Dergisi, 12/2/55-64/2010, 2010, Araştırma Makale, ULAKBİM.
M. Tanaç Zeren, Design Criteria For the Protective Structures As Additions to Archeologiacal Sites , Ed: Serdar Aybek, Beitra zur archaologischen, historichen und restaurativen Forschung in der Westtürkei, 2018.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 SUN SUNUM
2 ODV ÖDEV
3 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU SUN * 0.50 + ODV * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin dönem içerisinde yaptıkları çalışmaların sunumu yıl içi notu olarak değerlendirilecektir. Sunumun yüzdesi %50, sunumun makale teslimi yüzdesi %50 olarak değerlendirilecektir. (%50 sunum, % 50 makale teslimi)

Sunum % 50 (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4, ÖÇ5)
makale teslimi % 50 (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4, ÖÇ5)

Bütünleme % 50 (ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4, ÖÇ5)

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

mine.tanac@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

will be announced later

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 9 2 18
Öğrenci Sunumları 5 2 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Sunum Hazırlama 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 16 16
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 96

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.1111
ÖK.2111
ÖK.311111
ÖK.411111
ÖK.5111111