DERS ADI

: Yenileme Kuramı

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ARC 5161 Yenileme Kuramı SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. HÜMEYRA BİROL

Dersi Alan Birimler

Restorasyon Yüksek Lisans
Restorasyon Doktora

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Yenileme eylemi ve ilişkili kavramları tanımlama
2   2. Yenileme kuramını anlama
3   3. Yenileme eylemini gerektiren etkenleri tanımlama
4   4. Yenileme eylemini şekillendiren literatürü ve mevzuatı tanımlama
5   5. Farklı müdahale yöntemlerini ilkesel ve teknik anlamda sorgulama
6   6. Eylemi şekillendiren girdileri ilişkilendirme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin hedefi ve işleyişi hakkında bilgi verilmesi
2 Yenileme Pratiği ve Kavramlar: Eski- Tarihi- Tarihsel-Tarihselcilik- Değişim-Dönüşüm
3 Kuramın Oluşumu ve Gelişimi: Endüstri Devrimi/ Yenileme Kavramının Ortaya Çıkışı; Modernist hareket; 1960-1970 dönemi; 1980-1990 dönemi; 21.yüzyıl
4 Yenileme Eyleminin Nedenleri/ Etkenler/ Sorun ve Olasılıklar: Sosyo- ekonomik etkenler; Sosyo- kültürel değişim; Mülkiyet değişimleri; Fiziksel ve ekonomik eskime; Toplumsal kimlik ve aidiyet
5 Mevzuat ve Aktörler: Uluslararası söylem ve belgeler; Ulusal mevzuat; Ulusal ve uluslararası örgütler; Merkezi idare ve yerel yönetimlerin rolü; Sivil toplum örgütleri ve kullanıcı katılımı
6 Çalışma konularının sunulması, tartışılması
7 Müdahale Yöntemleri (doku ölçekli eylemler): Sağlıklaştırma; Fiziksel iyileştirme; Soylulaştırma; Entegrasyon; Mekansal kimliğin dönüşümü- yeniden üretimi
8 Müdahale Yöntemleri (yapı ölçekli eylemler): Sağlıklaştırma; Eleme/ Temizleme; Tamamlama; Genişleme / Çağdaş Ek Yeniden Yapım (Rekonstrüksiyon)
9 Birey ve grup çalışmaları
10 Birey ve grup çalışmaları
11 Birey ve grup çalışmaları
12 Birey ve grup çalışmaları
13 Öğrenci sunumları ve tartışma
14 Öğrenci sunumları ve tartışma
15 Genel Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Literatür okumaları, teorik ders anlatımı, bireysel ve grup çalışmaları.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 SUN SUNUM
2 DKT DERSE KATILIM
3 YSS YIL SONU SINAVI
4 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU SUN * 0.40 + DKT * 0.10 + YSS * 0.50
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU SUN * 0.40 + DKT * 0.10 + BUT * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 8 2 16
Alan çalışması 4 2 8
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 3 30
Ödev Hazırlama 1 20 20
Sunum Hazırlama 1 20 20
Final Ödevi 1 1 1
Vize Sınavı 2 2 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 99

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.145
ÖK.245
ÖK.34
ÖK.4444445
ÖK.5544444
ÖK.6444445