DERS ADI

: Mimarlıkta Kuramsal ve Eleştirel Çerçeveler

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ARC 5236 Mimarlıkta Kuramsal ve Eleştirel Çerçeveler SEÇMELİ 2 2 0 9

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. GÖKÇEÇİÇEK SAVAŞIR

Dersi Alan Birimler

Bina Bilgisi Yüksek Lisans
Bina Bilgisi Doktora

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Mimarlığın farklı epistemolojik, kavramsal, kuramsal, söylemsel ve eleştirel çerçevelerini ana hatlarıyla belirtebilme,
2   Mimarlık kuramı ve uygulaması arasındaki etkileşimlerin farkına varabilme ve tarif edebilme,
3   Alana ilişkin yeni bilgi, yöntem ve eleştirel bakışları geliştirebilmek için mimarlık hakkında bir araştırma oluşturabilme,
4   Mimarlığın disipliner bilgisi ile onu besleyen diğer disiplinlere ait eleştirel düşünce yaklaşımları arasındaki ilişkileri ayrıştırabilme,
5   Kuramsal alanda edindiği bilgi ve becerileri yazılı, sözlü veya görsel olarak analitik ve sistemli biçimde bütünleştirebilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin amacı, yöntemi ve işleyişi hakkında bilgilendirme
2 Mimarlık kuramı, pratiği, söylemi: kavramlar, tanımlar, ilişkiler
3 Kuramsal/Kavramsal Atölye-I
4 Eleştirel kuramlar-I
5 Eleştirel kuramlar-II
6 Eleştirel kuramlar-III
7 Kuramsal/Kavramsal Atölye-II
8 Post-eleştirel yaklaşımlar-I
9 Post-eleştirel yaklaşımlar-II
10 Kuramsal/Kavramsal Atölye-III
11 Çağdaş mimarlık kuramları-I
12 Çağdaş mimarlık kuramları-II
13 Çağdaş mimarlık kuramları-III
14 Kuramsal/Kavramsal Atölye-IV

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğretim elemanı, alana dair kuramsal ve olgusal bilgiyi aktarmak ve temel kavramları tanıtmak için sunumlar gerçekleştirecektir. Kuramsal ders anlatımlarının yanı sıra, ders içeriğinde yer alan konular için haftalık olarak kaynak paylaşımları yapılarak öğrencilerle birlikte ders içi tartışmalar yürütülecektir. Öğrencilerin ders içi tartışmalara aktif olarak katılım göstermesi önemlidir. Sınıf içi uygulama olarak planlanan kuramsal atölyeler kapsamında öğrencilerle birlikte tartışılan konular ile ilgili kavramsal/kuramsal içerikli yazılı (görüş yazısı, literatür özeti, özgün fikir vb.) ya da görsel (diyagram, haritalama, tablo vb.) üretimler gerçekleştirilecektir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV ÖDEV
2 DKT DERSE KATILIM
3 YSS YIL SONU SINAVI
4 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU ODV * 0.40 +DKT * 0.10 + YSS * 0.50
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ODV * 0.40 +DKT * 0.10 + BUT * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 10 4 40
Uygulama 4 4 16
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 8 80
Final Sınavına Hazırlık 1 40 40
Ödev Hazırlama 4 10 40
Final Sınavı 1 2 2
Diğer Kısa Sınav 4 2 8
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 226

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.3355
ÖK.45
ÖK.5454