Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
DR. ÖĞR. ÜYESİ ZEYNEP DÜNDAR |
Dersi Alan Birimler |
Bina Bilgisi Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Bu ders bir mimarlık araştırması için başvurulan farklı kavramsal, kuramsal, söylemsel ve eleştirel çerçeveler hakkında uzmanlık düzeyinde bilgi vererek alana ilişkin yeni bilgi, yöntem ve eleştirel bakışları geliştirmeyi amaçlamaktadır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Ders İçin Önerilen Kaynaklar: |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Öğretim elemanı, alana dair kuramsal ve olgusal bilgiyi aktarmak ve temel kavramları tanıtmak için sunumlar gerçekleştirecektir. Kuramsal ders anlatımlarının yanı sıra, ders içeriğinde yer alan konular için haftalık olarak kaynak paylaşımları yapılarak öğrencilerle birlikte ders içi tartışmalar yürütülecektir. Öğrencilerin ders içi tartışmalara aktif olarak katılım göstermesi önemlidir. Sınıf içi uygulama olarak planlanan kuramsal atölyeler kapsamında öğrencilerle birlikte tartışılan konular ile ilgili kavramsal/kuramsal içerikli yazılı (görüş yazısı, literatür özeti, özgün fikir vb.) ya da görsel (diyagram, haritalama, tablo vb.) üretimler gerçekleştirilecektir. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Derse katılım (%10) |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
1. Derslerin %70 ine katılmak zorunludur. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
e-posta: zeynep.dundar@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Dönem başında duyurulacaktır. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|