DERS ADI

: Çağdaş Mimarlık ve Eleştirel Söylemler

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ARC 5153 Çağdaş Mimarlık ve Eleştirel Söylemler SEÇMELİ 2 0 0 5

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. GÖKÇEÇİÇEK SAVAŞIR

Dersi Alan Birimler

Bina Bilgisi Yüksek Lisans
Bina Bilgisi Doktora

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yirminci Yüzyıl mimarlık ürünleri, kuramları ve eleştirileri üzerinden modern, modernizm, modernite ve çağdaş kavramlarını tanımlayabilme.
2   Modern Mimarlıkın Yirminci Yüzyıldaki gelişimini açıklayabilme.
3   Mimarlıkta farklı eleştirel söylemleri ve akımları analiz edebilme.
4   Güncel mimarlık pratikleri ve çağdaş söylemler hakkında eleştirel bir yaklaşım geliştirebilme.
5   Güncel mimarlığın farklı yönlerini tarihsel, kuramsal ve eleştirel biçimde irdeleyebilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Önsöz: Dersin kapsam, içerik ve yöntemine ilişkin bilgiler
2 Modern, modernizm, modernite, çağdaş mimarlık
3 Modern Mimarlık, estetik modernizm, sosyal modernite
4 Modernizmde Kriz Sunum konularının belirlenmesi
5 Neo-Realizm ve Popülist Söylem Öğrenci Sunumları I
6 Megastrüktür ve Teknofantazya Öğrenci Sunumları II
7 Modern Kentleşme ve Modernizm Sonrası Kentsel Kuramlar Öğrenci Sunumları III
8 Postmodernizm Öğrenci Sunumları IV
9 Ara sınav
10 Fenomenoloji ve Yer / Eleştirel Rejyonalizm Öğrenci Sunumları V
11 High-Tech Mimarlık / Neo-Modernizm Öğrenci Sunumları VI
12 Dekonstrüksiyon / Ultra modernizm Öğrenci Sunumları VII
13 Mimarlıkta çağdaş söylemler Öğrenci Sunumları VIII
14 Sonsöz: Çağdaş Mimarlık Sınıf içi tartışma
15 Dönem sonu değerlendirmesi Taslak araştırma makalesi teslimi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Bu seminer dersi, öğretim üyesi tarafından verilen teorik ders anlatımlarının yanı sıra, öğrenci ödev ve sunumlarının tartışılacağı genel tartışmalar üzerinden gerçekleştirilecektir. Öğretim üyesi öğrencileri sunum yapacakları konuyla ilgili bilgi ve kaynaklarla yönlendirir. Dersler yüksek performanslı sunumlar ve tartışmalar şeklinde yapılacaktır. Öğrencilerin dersteki tartışmalara aktif katılımı önemlidir. Derste yapılacak grup sunumlarının ardından konu öğretim üyesi tarafından genel tartışmaya açılacaktır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 ODV ÖDEV
3 AOD ARAŞTIRMA ÖDEVİ
4 DKT DERSE KATILIM
5 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU ARS* 0.20 +ODV * 0.20 + AOD * 0.50 + DKT * 0.10


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ara sınav (%20): Dönem boyunca bir ara sınav yapılacaktır.

Ödevler ve Sunumlar (%20): Haftalık teslimler ve sunumlar bireysel olarak yapılacaktır. Final sınavında başarılı olabilmek için ödevlerin zamanında ve düzenli olarak teslim edilmesi, öğretim üyesinin eleştirileri ışığında tamamlanarak yeniden ele alınması önerilir.

Araştırma Makalesi (%50): Seçilen konuda yürütülen temel araştırmanın sonuç ürünüdür. Çalışılan araştırma konusu, iyi araştırılmış kaynakça ve yeterli sayıda görselle tamamlanmış bir araştırma makalesi olarak teslim edilecektir.

Derse Katılım (%10): Öğrenci katılımı, (i) derslere katılım durumuna, (ii) öğrencinin ders sırasında öğretim üyesi tarafından sorulan sorulara verdiği yanıtların kalitesine ve (iii) olumlu bir öğrenim ortamının yaratılması için öğrencinin sağladığı katkıya bağlı olacaktır.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 6 2 12
Uygulama 8 2 16
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 6 3 18
Vize Sınavına Hazırlık 1 16 16
Final Sınavına Hazırlık 1 32 32
Ödev Hazırlama 8 3 24
Sunum Hazırlama 1 12 12
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 134

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.1553
ÖK.2553
ÖK.355553
ÖK.45553
ÖK.55553