DERS ADI

: Kemometri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
KIM 5035 Kemometri SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Kimya Doktora
Kimya Bütünleşik Doktora
Kimya Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu derste analitik yöntem ve prosedürlerin optimizasyonu ve seçimi için verilerin yorumlanması tartışılacak ve detaylar açıklanacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Deneysel verileri istatistiksel olarak nasıl değerlendireceğini öğrenebilmeli
2   Deneysel verilerin analizi ve modellenmesi için yöntem ve algoritmaları açıklayabilmeli
3   Analitik problemleri analiz edebilmeli, deneyleri planlamayı gerçekleştirebilmeli, sonuçları sunabilmeli
4   Analitik yöntemlerin optimizasyonu için uygun istatistiksel yöntemleri açıklayabilmeli, F-testi, t-testini karşılaştırabilmeli
5   Analitik yöntem ve prosedürlerin optimizasyonu ve seçimi için yöntemleri açıklayabilmeli ve verileri yorumlayabilmeli

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Analitik problemler, hata türleri, deneylerin planlanması, ortalama, standart sapma, hata dağılımı, güvenirlik seviyesi, sonuçların verilmesi
2 Ortalamala, t-testi, f-testi ve diğer testlerin karşılaştırılması, değişken analizi, chi-squared testi
3 Kalibrasyon, lineer regreasyon, analitik yöntemlerin karşılaştırılması için regreasyon
4 Regreasyon çizgileri, eğri uygunluğu, gözlenebilme sınırı
5 Sign-testi, wald-wolfowitz run testi, wilcoxon rank sum testi ve ilgili yöntemler, iki veya daha fazla örnek üzerine parametrik olmayan testler, kolmogorov testi
6 Çok değişkenli dağılım, örnek ve mesafeler
7 Örnek tanımlama, faktoriyel dizayn ve optimizasyon I
8 Örnek tanımlama, faktoriyel dizayn ve optmizasyon II
9 Temel bileşen analizinin tanımı, temel bileşen analizi için prosedür, faktör analizi
10 Faktörlerin tayini, faktörlerin birbirine dönüşümü
11 Ayırma gruplarının problem, mahalanobis uzaklığı kullanılarak tanımlanması, ayıırtedici özellikler
12 Ayırt edici fonksiyonel analizi
13 Takım analizinin kullanımı, takım analizinin türleri, hiyerarşik yöntemler
14 Takım analizinin problemleri, takım analizi ile temel bileşen analizi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

J. C. Miller, J. N. Miller, Statistics for Analytical Chemistry , Ellis Horwood PTR, Prentice Hall, London, N.Y., 3rd edition, 1993.
B. F. J. Manly, Multivariate Statistical Methods , Chapman and Hall, London, N.Y., 1989
D. L. Massart, B. G. M. Vandeginste, S. N. Deming, Y. Michotte, L. Kaufman, Chemometrics , Elsevier Science Publishers, 1988.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, öğrenci merkezli aktivite, bilgisayar kullanımlı uygulamalar.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YSS YIL SONU SINAVI
3 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YSS * 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrenci ara sınav ve yarıyıl sonu sınavı

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dönem boyunca derslerin %70 ine devam etme sorumluluğu öğrenciye aittir. Ders saati ile ilgili belirtilen zamana uyulmalıdır. Derslerde ve sınavlarda meydana gelebilecek etik-dışı davranışlar konusunda ilgili yönetmelik çerçevesinde hareket edilecektir. D.E.Ü. Fen Fakültesi öğretim ve sınav uygulama esasları yönetmeliğini http://web.deu.edu.tr/fen adresinden temin edebilirsiniz.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

.E.U Fen Fakültesi Kimya Bölümü
melek.merdivan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 14 3 42
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 14 5 70
Ara sınava hazırlık 1 30 30
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 35 35
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 3 3
Ara Sınav 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 183

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.13
ÖK.23
ÖK.34
ÖK.43
ÖK.53