DERS ADI

: Koruma Genetiği

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BYL 6012 Koruma Genetiği SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF. DR. FERHAT MATUR

Dersi Alan Birimler

Biyoloji Doktora
Biyoloji Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Kurs aşağıdaki konulara odaklanacaktır: desenler ve biyolojik çeşitlilik yaratan süreçler; yok olma oranları tahminleri; çeşitlilik kayıplarının sonuçları; büyük ölçekli koruma planlaması dahil, çeşitliliğin korunmasına yönelik yaklaşımlar; koruma Biyolojisi ve çeşitlilik kaybının nedenleri habitat kaybı / parçalanması, istilacı türler ve iklim değişikliği.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Genel amaç, öğrencinin dersten sonra ekoloji ve koruma genetiği hakkında ileri düzeyde bilgi sahibi olması ve bunları doğa koruma uygulamalarında kullanabilmesidir. Dersi tamamlayan öğrenci: küçük ve büyük nüfusların kırılganlık ve yok olma risklerinin arkasındaki nedenleri analiz eder. nüfus içinde ve arasında demografi / nüfus dinamiği ve genetik çeşitlilik modellerini uygular. koruma biyolojisi ile ilgili etik konuları saptar ve yapılandırır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Koruma Biyolojisine giriş
2 Metapopulasyon dinamikleri ve koruma
3 Biyolojik çeşitliliğin yapısı ve dağılımı
4 Türleşme
5 Tür işgali
6 Habitat yıkımı ve yok olma
7 Ara sınav
8 Makale tartışması
9 Makale tartışması
10 Makale tartışması
11 Makale tartışması
12 Makale tartışması
13 Koruma yönetimi
14 Örnek koruma projesi
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Wilkinson, D.M. 2004. Do we need a process-based approach to nature conservation Continuing the parable of Green Mountain Ascension Island. Journal of Biogeography 31: 2041-2042.
Ricciardi, A. 2007. Are modern biological invasions an unprecedented form of global change Conservation Biology 21: 329-336.
Ricciardi, A. and Simberloff, D. 2009. Assisted colonization is not a viable conservation strategy. 24:248-253.
Principles of Conservation Biology. 1997. G. K. Meffe, C. R. Carroll, and contributors. Second edition. Sinauer Associates, Inc., Sunderland, MA.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders, anlatım, sunum ve tartışma formatında öğretilir. Tüm öğrencilerin derslere katılarak, hem anlatım hem de tartışma oturumlarında yer alması gereklidir. Ders programının yanı sıra, grup sunumları o hafta için atanan gruplar tarafından hazırlanacak ve bir tartışma ortamı oluşturulacak şekilde sunulacaktır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YSS YIL SONU SINAVI
3 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YSS * 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrenci ara sınav, konu değerlendirme sınavı, ödev sunumu ve yarıyıl sonu sınavında sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dönem boyunca derslerin %80'ine devam etme sorumluluğu öğrenciye aittir. Dersten önce her hafta verilen kaynaklar okunup; derse katılanacak. Ders saatine ve ödev teslimi ile ilgili belirtilen zamana uyulmalıdır. Derslerde ve sınavlarda meydana gelebilecek etik-dışı davranışlar konusunda ilgili yönetmelik çerçevesinde hareket edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ferhat.matur@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Daha sonra ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 35 35
Final Sınavına Hazırlık 1 43 43
Vize Sınavı 1 4 4
Final Sınavı 1 4 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 156

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.145555555