DERS ADI

: Türkiye'de Bryofit Araştırmaları ve Bryophyta Florası

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BYL 6015 Türkiye'de Bryofit Araştırmaları ve Bryophyta Florası SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF. DR. İSA GÖKLER

Dersi Alan Birimler

Biyoloji Doktora
Biyoloji Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bryofitlerle ilgili ülkemizde yapılan araştırmaların incelenmesi, taksonomik bilgiler ve Türkiye Bryophyta florasının güncel durumunun değerlendirilmesi.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Boynuzsu otları, Ciğerotlarını ve Karayosunlarını tanıyabilirler.
2   Bryofitlerin ülkemizdeki çalışma geçmişini açıklayabilirler.
3   Tüm bryofitleri kategorize edebilirler.
4   Morfolojik ve anatomik karakterler yönünden bryofit taksonlarını ayırabilirler.
5   Bryophyta floramızın son durumunu analiz edebilirler.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Bryofitlerin genel özellikleri
2 Karayosunları, boynuzsu otlar ve ciğerotlarının karşılaştırılması
3 Bryofitlerin sınıflandırılması
4 Bryofitlerin sınıflandırılması
5 Geçmişten günümüze Türkiye de bryofit araştırmaları
6 Geçmişten günümüze Türkiye de bryofit araştırmaları
7 Geçmişten günümüze Türkiye de bryofit araştırmaları
8 Ara sınav
9 Henderson ve Davis kareleme sistemlerinin karşılaştırılması
10 Karelere göre bryofitlerin genel dağılımı
11 Karadeniz Bölgesi bryofitleri
12 Ege ve Akdeniz Bölgesi bryofitleri
13 Diğer bölgelerimizdeki bryofit yayılışları
14 Genel tekrar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1- Kürschner H., Erdağ A., 2005. Bryophytes of Turkey: an annotated reference list of the species with synonyms from the recent literature and an annotated list of Turkish bryological literature. Turkish Journal of Botany 29: 95-154.
2- Hallingbäck T. & Hodgetts (compilers) (2000). Mosses, Liverworts and Hornworts. Status Survey and Conservation Action Plan for Bryophytes. IUCN, 106 pp. Porley, R.D. & Hodgetts, N.G. (2005). Mosses and Liverworts. London: Harper Collins. Schofield, W.B., 2001. Introduction to Bryology, The Blackburn Press, New Jersey. Shuster RM (1983) New manual of Bryology, The Hattori Botanical Laboratory, Tokyo, Japan.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders, anlatım, sınıf sunumu ve tartışma biçiminde öğretilecek. Öğretilen dersin yanı sıra, öğrencilere gruplar halinde sunumlar hazırlatılacak ve tartışmalı oturumlar yapılacaktır. Dersin bazı haftalarında, daha önce verilen ödev sonuçları değerlendirilerek pekiştirilecektir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 QZ Quiz
3 ODV Ödev/Sunum
4 FN Final
5 BNS BNS VZ* 0.30 + QZ * 0.10 + ODV * 0.10 + FN * 0.50
6 BUT Bütünleme Notu
7 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ* 0.30 + QZ * 0.10 + ODV * 0.10 + BUT * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrenci ara sınav, konu değerlendirme sınavı, ödev sunumu ve yarıyıl sonu sınavında sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dönem boyunca derslerin %70'ine devam etme sorumluluğu öğrenciye aittir. Ders saatine ve ödev teslimi ile ilgili belirtilen zamana uyulmalıdır. Derslerde ve sınavlarda meydana gelebilecek etik-dışı davranışlar konusunda ilgili yönetmelik çerçevesinde hareket edilecektir. D.E.Ü. Fen Bilimleri Enstitüsü öğretim ve sınav uygulama esasları yönetmeliğini http://fbe.deu.edu.tr/adresinden temin edebilirsiniz.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

isa.gokler@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Daha sonra ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 3 3 9
Ödev Hazırlama 1 15 15
Sunum Hazırlama 4 2 8
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
Diğer Kısa Sınav 3 1 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 157

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1445554444455
ÖK.2445554354455
ÖK.3544554444455
ÖK.4445454444445
ÖK.544454454455