DERS ADI

: Genetik ve Evrim

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BYL 6013 Genetik ve Evrim SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF. DR. FERHAT MATUR

Dersi Alan Birimler

Biyoloji Doktora
Biyoloji Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersi tamamlayan öğrenci, genetik ve evrimin temel ilkelerini, evrimdeki çağdaş fikirleri anlayacaktır. Multidisipliner çalışmalarda evrim algoritmasının nasıl kullanılacağı hakkında fikir sahibi olur.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Temel genetik konseptleri anlamak, seçilim, genetik sürüklenme, mutasyon gibi kavramları anlamak. Evrim mekanizmalarını anlamak ve bilimsel literatürü okumada yeteneği kazanmak.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Temel genetik kavramlar-mendel genetiği
2 Temel genetik kavramlar-DNA (ve evrimi)
3 Temel genetik kavramlar- DNA kopyalanması
4 Temel genetik kavramlar- Transkripsiyon
5 Temel genetik kavramlar- Gen düzenlenmesi
6 Ara sınav
7 Evrime giriş: Evrimsel düşüncenin kısa tarihi
8 Evrim nedir Evrimsel biyolojideki temel sorular. Mutasyon-varyasyon, doğal seçilim
9 Evrim nedir Evrimsel biyolojideki temel sorular. Genetik sürüklenme, eşeysel seçilim
10 Gen dizileme: Sanger dizileme, Yeni nesil DNA dizileme ,
11 Gen klonlama
12 Makale tartışması- DNA tamirinin mekaniksel çalışmalar
13 Makale tartışması- Moleküler makinalar
14 Makale tartışması- enzim ve bağlanan proteinlerin yönlendirilmiş evrimi
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Futuyma, D.J. 2008. Evrim. Çeviri editörü: Kence A. Palme yayınevi, Ankara.
Vertebrate Paleontology and Evolution., Carroll, R. L., W. H. Freeman and Company, New York. USA. 1988.
Evolution of the Vertebrates. Fourth edtion. Colbert, E. H. & Morales, M., Wiley - Liss & Sons, Inc. Pub. New York. 1991.
Evolutionary Biology. Second edition. Futuyma, D. J., Sinauer Associates, Inc. Pub. Sunderland, Massachusetts. 1986.
Evolutionary consequences of mass extinction. In D.M. Raup and Jablonski (eds.), Jablonski, D., Patterns and process in the history of life. Springer-Verlag, Berlin. 1986

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders, tartışma biçiminde öğretilir. Tüm sınıf üyelerinin derse katılması ve tartışma oturumlarına katılması beklenmektedir

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YSS YIL SONU SINAVI
3 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YSS * 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrenci ara sınav, konu değerlendirme sınavı, ödev sunumu ve yarıyıl sonu sınavında sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dönem boyunca derslerin %70'ine devam etme sorumluluğu öğrenciye aittir. Dersten önce her hafta verilen kaynaklar okunup; derse katılım sağlanacak. Ders saatine ve ödev teslimi ile ilgili belirtilen zamana uyulmalıdır. Derslerde ve sınavlarda meydana gelebilecek etik-dışı davranışlar konusunda ilgili yönetmelik çerçevesinde hareket edilecektir. D.E.Ü. Fen Bilimleri Enstitüsü öğretim ve sınav uygulama esasları yönetmeliğini http://fbe.deu.edu.tr/adresinden temin edebilirsiniz.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ferhat.matur@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Daha sonra ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 40 40
Final Sınavına Hazırlık 1 50 50
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.145555555