Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF. DR. YUSUF KUMLUTAŞ |
Dersi Alan Birimler |
Biyoloji Doktora |
Dersin Amacı |
Sürüngenler hakkında genel bilgiler. Sınıflandırma ve bazı taksonomik kavramlar. Kaplumbağaların başlıca özellikleri ve sınıflandırılmaları. Türkiye de yaşayan Emydidae, Testudinidae, Cheloniidae ve Trionychidae familyalarına ait türlerin morfolojik, ekolojik, biyolojik özellikleri ve dağılışları. Kertenkelelerin başlıca özellikleri ve sınıflandırılmaları. Türkiye de yaşayan kertenkele familyalarına ait türlerin morfolojik, ekolojik ve biyolojik özellikleri ve coğrafi dağılışları. Yılanların başlıca özellikleri ve sınıflandırılmaları, zehirli ve zehirsiz yılanlar arasındaki farklar, zehirli yılanlar ve zehirleri. Türkiye de yaşayan yılan familyalarına ait türlerin morfolojik, ekolojik ve biyolojik özellikleri ve coğrafi dağılışları. Koleksiyon yapma ve canlı muhafaza yöntemleri. Türkiye de yaşayan sürüngen türlerinin uluslar arası sözleşmelere göre koruma statüleri konularında bilgiler vermektektir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
- Baran, İ., M. K. Atatür, Türkiye Herpetofaunası (Kurbağa ve Sürüngenler). Çevre Bakanlığı, Ankara, 214 pp., 1998. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Sunum, konu anlatımı, soru ve cevap tekniği. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Daha sonra duyurulacaktır. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Prof. Dr. Yusuf KUMLUTAŞ |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Pazartesi 14:00 / 16:00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|