Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF. DR. BURCU HÜDAVERDİ AKTAŞ |
Dersi Alan Birimler |
Veri Bilimi Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencilerin ağırlıklı olarak uygulamalı biçimde veri bilimine yönelik gelişmiş yapay sinir ağları ve derin öğrenme yöntemlerini kavramalarını ve kullanabilmelerini amaçlamaktadır. Bu ders, Derin Yapay Sinir Ağları'na ( Derin Öğrenme) bir giriş sunar. Hem teoriye hem de pratiğe odaklanarak, çeşitli uygulamalar için modelleri, bunların nasıl eğitilip test edildiğini ve gerçek dünya uygulamalarında nasıl kullanıldığı ele alınacaktır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Y. Bengio, I. Goodfellow and A. Courville, Deep Learning, MIT Press, 2016. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders, anlatım, sınıf sunumu, çeşitli programlama dilleri ve araçlarıyla uygulamalı örnekler ve tartışma biçiminde öğretilecektir. Öğretilen dersin yanı sıra, öğrencilere gruplar halinde sunumlar hazırlatılacak ve tartışmalı oturumlar şeklinde sundurulacaktır. Dersin bazı haftalarında, daha önce verilen ödev sonuçları tartışılarak pekiştirilecektir. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Değerlendirme yöntemi, öğrenme çıktıları ve derste kullanılan öğretim teknikleri ile uyumlu olacaktır. |
Değerlendirme Kriteri |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Teme olasılık ve istatistik teorisi, lineer cebir,kalkülüs temelleri ve programlama becerileri gereklidir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Burcu Hudaverdi |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|