Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
Dersi Alan Birimler |
Veri Bilimi Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencilerin ağırlıklı olarak uygulamalı biçimde doğal dillerin istatistiksel, kural tabanlı veya yapay öğrenmeye dayalı modellemesinin yanı sıra veri bilimindeki dil problemlerine uygun hesaplama yaklaşımlarının incelemesi ve öğrenmesini amaçlar. Metin işleme, etiketleme, kaynak oluşturma, sözdizimsel analiz, ayrıştırma ve sığ ayrıştırma, anlamsal analiz, sözcüksel kaynaklar, sözlükler ve makine tarafından okunabilir sözlükler, anafor çözümlemesi, kelime duyumu anlamsızlaştırma, bilgi alma ve bilgi çıkarma, belge sınıflandırması, yazım denetimi ve web madenciliği konularında uygulama geliştirebilecek bilgi ve beceriyi öğrencilerin kazanmasını amaçlar. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
A. Clark, C. Fox, and S. Lappin, The Handbook of Computational Linguistics and Natural Language Processing, Wiley-Blackwell, 2013. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders, anlatım, sınıf sunumu, çeşitli programlama dilleri ve araçlarıyla uygulamalı örnekler ve tartışma biçiminde öğretilecektir. Öğretilen dersin yanı sıra, öğrencilere gruplar halinde sunumlar hazırlatılacak ve tartışmalı oturumlar şeklinde sundurulacaktır. Dersin bazı haftalarında, daha önce verilen ödev sonuçları tartışılarak pekiştirilecektir. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
mete.eminagaoglu@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|