DERS ADI

: Sürdürülebilirlik ve Fiziksel Planlama

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PLN 6016 Sürdürülebilirlik ve Fiziksel Planlama SEÇMELİ 2 0 0 6

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. MERCAN EFE GÜNEY

Dersi Alan Birimler

Şehir ve Bölge Planlama Yüksek Lisans
Şehir ve Bölge Planlama Tezsiz Yüksek Lisans
Şehir ve Bölge Planlama Bütünleşik Doktora
Şehir ve Bölge Planlama Doktora

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, Ekoloji Bilim Alanında üretilen bilgiler ve Dünya Çevre ve Kalkınma Komisyonunun düşünceleri doğrultusunda fiziksel planlama eylem alanını irdelemek ve ekolojik denge ağırlıklı (sürdürülebilir) kentsel planlama strateji, politika ve araçlarını belirlemektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Fiziksel planlama unsurlarını listeleyebilecek
2   Kentleşmeyi betimleyebilecek
3   Şehir planlamanın ekolojik içeriğini yorumlayabilecek
4   Ekonominin doğaya yaklaşımını çözümleyebilecek
5   Fiziksel planlamanın sürdürülebilir planlama için ölçülebilir verilerini birleştirebilecek
6   Kentsel alan üretiminde kent planlamanın önemini değerlendirebilecektir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Sürdürülebilirlik ve Planlama İlişkisi
2 Sürdürülebilirlik ve Planlama İlişkisi
3 Planlama ve Bölgeleme İlişkisi
4 Bölgelemede Ekolojik Yapının Gözetilmesi
5 Sektörler ve Ekolojik Yapı İlişkisi
6 Ödev Konusunun Saptanması İçin Değerlendirme
7 Kritik Müdahale Alanları - kentsel yönlenme - kentsel-yerel kimlik
8 Kritik Müdahale Alanları - yerel üretim - nüfus yoğunluğu
9 Üretimin Denetlenebilirliğinin Sağlanması
10 Üretimin Denetlenebilirliğinin Sağlanması
11 Sürdürülebilirlik ve Planlama Bağlamında Mevzuatın Değerlendirilmesi
12 Sürdürülebilirlik ve Planlama Bağlamında Mevzuatın Değerlendirilmesi
13 Sürdürülebilir Planlama Kapsamında Genel Değerlendirme
14 Ödev Sunumu İçin Görüşmeler
15 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Yardımcı kaynaklar: Atabay, S. (1998), Ekolojik temele dayalı bölge planlamasına küreselleşme açısından yaklaşım, Ekolojik Temele Dayalı Bölge Planlama Uluslararası Sempozyum Bildirileri, YıldızTeknikÜniversitesi,Basım-YayınMerkezi,s.1-3.
Atabay, S. (2005), Urban Planning and Environmental Impact Assessment, Internatiomal Seminar on ENVIRONMENTAL PLANNING AND ARCHITECTURE, 21-30 May 2004, Yıldız Technical Publication Center, p.1-5, Istanbul.
Atkin, M. S. Ve Chen, P. R., 1998, Physical Planning and Dynamics , http://www_eksl.cs.umass.edu/papers/atkinfallsymp98.pdf
Birkin, M. Clarke, G. ve Wilson, A. (1996), Intelligent GIS, Location decisions and strategic planning, GeoInformation International, A division of Pearson Professional Ltd. Milton Road, Cambridge.
Chorley, R. J. (1972), Spatial Analysis in Geomorphology , In R. J. Chorley (Eds.) Spatial Analysis in Gemorphology, Part I General, p.3-16, ISBN 416 66070 3, Methuen Co. Ltd., London.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders, konferans sunumlar ve okumalar ile tariflenebilecek bir yönteme sahiptir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev
2 DK DerseKatılım
3 FOD FinalÖdevi
4 BNS BNS ODV * 0.40 + DK * 0.10+ FOD * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Listeleme ve Betimleme ödev değerlendirmesi ile ölçülmektedir
Çözümleme, Birleştirme, Yorumlama ve Değerlendirme Final öSınavı olarak kabul edilen Ödev ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Ders, okuma listesi üzerinden konferans sunumlar ve tartışmalar biçiminde sürdürülecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

mercan.efe@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 10.30-12.00; Cuma 10.30-12.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 2 24
Ödev Hazırlama 1 25 25
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 7 5 35
Vize Sınavına Hazırlık 2 12 24
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Sunum Hazırlama 1 8 8
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 2 2 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 152

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.41
ÖK.51
ÖK.61