Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF. DR. AYŞEGÜL PALA |
Dersi Alan Birimler |
Nanobilim ve Nanomühendislik Doktora |
Dersin Amacı |
Tabiatta metal/metalik olmayan mineraller; kum, kil, silt gibi yan taşlar ve diğer empüritelerle birlikte bir arada bulunurlar. Metalik ve metalik olmayan bu cevherlerden, kıymetli mineralleri kazanarak bir sonraki kullanım aşamasına hazır hale getirmenin ilk basamağı, söz konusu empüritelerle kıymetli mineralleri biri birinden ayırmaktır. Cevher, bileşik içerisindeki kıymetli mineralin ekonomik olarak o yan taş ve empüritelerden ekonomik olarak kazanımını ifade eden bir ifadedir. Saflaştırmanın derecesi uygulanan yönteme bağlıdır. Saflaştırmanın esasları, teknik ve yöntemleri metaliklerle olmayanlar farklılık göstermektedir. Bu ders kapsamında; metalik ve metalik olmayanlar, temel geçiş elementleri, refrakter metaller ve nadir toprak elementlerinin saflaştırılmasına ait esaslar verilecektir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Y. Waseda and M. Isshiki, Purification Process and Characterization of Ultra High Purity Metals , ISBN 3-540-41322-7, Springer-Verlag Berlin, 2002. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Practice + Quiz+Midterm Exam |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Dönem boyunca 2 quiz yapılacak ve ggerektiğinde ödev verilecektir. |
Değerlendirme Kriteri |
Tüm sınavlar ve ödevler öğrenim cıktıları 1-5 e göre değerlendirilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
İngilizce |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Derse % 70 devam zorunuluğu vardır. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Ofis tel: 301 1901 |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Çarşamba: 10.00-12.00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|